Trävägg under konstruktion med en Dewalt stomspikare i förgrunden i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staplad träpanel redo för att bygga förrådsväggar, upplagd på pall utomhus.
Skapa konto

Man måste ju bara älska dewalt stomspikaren. Slog ihop väggarna till ett förråd på 10m2 på rekordtid.

efter målning kläs väggarna med lockläkt för den autentiska looken. Kanske cc400 eller så.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
T
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]

Man måste ju bara älska dewalt stomspikaren. Slog ihop väggarna till ett förråd på 10m2 på rekordtid.

efter målning kläs väggarna med lockläkt för den autentiska looken. Kanske cc400 eller så.
Ska det vara "autentiskt" så är nog cc170-cc200 rimligare... Inte mycket panelbrädor på 40 cm bredd...

T Testarn skrev:
Ska det vara "autentiskt" så är nog cc170-cc200 rimligare... Inte mycket panelbrädor på 40 cm bredd...
haha ;)

A
Städat upp i lackboxen, gett lackpumparna lite massage då lackboxen har varit ett förråd i över ett års tid. Blir mkt sprutlackering under hösten! Ren och uppstädad lackbox med väl använda lackpumpar, förberedd för höstens lackeringsprojekt.
Skapa konto
Tre lackpumpar monterade på vit vägg med sladdar och slangar i en renoverad lackbox.
Skapa konto

• Gilla
RmK_71 och 4 till
  • Laddar…
Dagens jobb, fräsa 16x16 spår för kabelrör i råspont. Ett fint hus från 1945. Råsponten var klädda med tidningar.
Japan kapitulerade visst.
Fräst spår i trävägg klädd med gammal tidning från 1945, synlig skada på tidningen.
Skapa konto
Gammal tidning från 1945 upptejpad som väggisolering visar historiska rubriker om Japans kapitulation.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Fortfarande ösregn, uttråkade barn och uttråkade föräldrar som började gå varandra på nerverna. Ut med två till garaget för att slå ihjäl en timme och skapa lugn och ro för de andra två. Och vips hade vi en robot vi inte visste att vi behövde.

Hemmagjord trähantverk robot med lekfullt ansikte skapat av familj för att passa tiden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 30 till
  • Laddar…
Hoppsan. Jag var nöjd att jag kunde använda en kvist som näsa. Nu först ser jag att det finns en kvist till på roboten.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 19 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hoppsan. Jag var nöjd att jag kunde använda en kvist som näsa. Nu först ser jag att det finns en kvist till på roboten.
Du har ju kapat den!!! ;)

• Gilla
  • Wow
Hep och 1 till
  • Laddar…
tommib
Kapat? Det är förstås en tjej...

• Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Nu vet vi ju faktiskt inte vad roboten vill identifiera sig som, så att säga att roboten är en tjej kan vara väldigt kränkande.

• Gilla
  • Haha
Marcussjogren och 4 till
  • Laddar…
En heldag på taket med säkerhetssele, slagskruvdragare och utsikt :D
Person med säkerhetssele arbetar på tak med utsikt över kyrka och landskap.
Skapa konto

• Gilla
Stiftet och 15 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Den har väl lite olika namn, linjärlager, glidbussning etc. Just den där är lite speciell då den går att stoppa med spaken. Bromsad glidbussning skulle väl svenska namnet vara.

Hursomhelst. Jag valde i slutändan att köra med vanlig plywood med borrat hål. Behövde inte alls precisionen från linjärlagret så jag sparade det till andra projekt.

Se här hur det blev till slut. [länk]
Tusen tack. Jag ger mig nog på någon plywood-bit med ett stjärnvred bara. Verkar ju duga gott.

Regn idag med, så det blev en ny tripp till garaget med ena sonen. Passade mig väldigt bra, då jag ville testa en idé jag fick någon gång i natt då jag borde sovit. Inte helnöjd med utförandet, men idén funkade, så det kan nog bli ett varv till när de andra lagt sig.

Ett hemmagjort snickeriprojekt av trä som visar sammanfogade trädelar i en balanserande konstruktion.
Skapa konto

Trähantverk av en kreativ idé, otydlig konstruktion av obestämt objekt på träbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Regn idag med, så det blev en ny tripp till garaget med ena sonen. Passade mig väldigt bra, då jag ville testa en idé jag fick någon gång i natt då jag borde sovit. Inte helnöjd med utförandet, men idén funkade, så det kan nog bli ett varv till när de andra lagt sig.

[bild]

[bild]
Får man ifrågasätta tålamodet hos barnen. Hur sysselsätter du dem samtidigt som du gör så fina grejer?

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Bara den äldsta (snart sex) som gillar att hänga i garaget och titta. Den yngre pillar på allt tills han blir utburen. Han som ”hjälper” mig har autism, så när det är något han är intresserad av finns tålamodet där. Han har sina hörselskydd på, håller sig på lagom säkerhetsavstånd och vet vad alla verktygen heter. Antingen tittar han bara, eller så ”speglar” han mina aktiviteter med sina verktyg - en blandning av gamla oslipade handverktyg och Lidls leksaksmaskiner. Väl inne i huset igen bygger han verktyg i playdoo-lera och berättar vad de heter. Får se om han någonsin kommer dit där han kan bygga egna saker med riktiga verktyg, men än så länge kör vi så här och båda är nöjda.

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.