165 458 läst · 1 391 svar
165k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Den här lille gynnaren försökte flyga genom ett fönster här, fungerade inte så bra.
Den ville inte riktigt komma igång utan var nästan lika snurrig som jag så jag boade ner den i lite hyvelspån i en mörk låda och lät den vara vara i ca. 1-1,5 tim. Efter det så var den som ny igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ville inte riktigt komma igång utan var nästan lika snurrig som jag så jag boade ner den i lite hyvelspån i en mörk låda och lät den vara vara i ca. 1-1,5 tim. Efter det så var den som ny igen
Pärlgräsfjäril - en liten fjäril som är ungefär hälften av nässelfjärilens storlek. Har flugit här under hela juni men attans svår att få på bild. Den är känslig för rörelser och den ringa storleken gör det svårare att få hyfsade bilder. Nu får det duga, jag skall sluta jaga den
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En bistekel besöker blommande timjan
Logga in
Skapa konto
Har man ett bihotell kan man få se denna insekt som avlyssnar biets yngelgång. Därefter lägger honan ett ägg med sitt långa äggläggningsrör. Ägget kläcks på en gång och larven käkar upp matförrådet för solitärbiets larv, därefter blir larven själv mat.
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Det är tråkigt att se när en stekel tar över en (fredlig) larv, har sett det flera gånger, och ledsamt när ekorren välter ner ett fågelbo, eller går in i en holk och äter äggen, och sparvhöken som gärna slår ned på harpalten på åkern. Men det är livet, som det ska vara, och inget djur har utrotat något annat förrän vi som blev människor kom in i bilden.A Abies koreana skrev:[bild]
En bistekel besöker blommande timjan
[bild]
Har man ett bihotell kan man få se denna insekt som avlyssnar biets yngelgång. Därefter lägger honan ett ägg med sitt långa äggläggningsrör. Ägget kläcks på en gång och larven käkar upp matförrådet för solitärbiets larv, därefter blir larven själv mat.
[bild]
Dåligt med fjärilar hittills men idag dök den här upp, silversträckad pärlemorfjäril
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här är det tre bullar, som kommit ut ur ugnen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ut som om öronviveln varit frammeyonna skrev:
https://www.wexthuset.com/tradgards...iologisk-bekampning/nematoder-mot-oronvivel-1