992 613 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Armerat och sått gräs i backen. Hoppas roboten gillar det här bättre
Även täckt med fiberduk men glömde fota
Även täckt med fiberduk men glömde fota
Husägare
· 160 inlägg
Husägare
· 160 inlägg
Klart!
Fler bilder och info på länken till min tråd om arbetet nedan
https://www.byggahus.se/forum/threa...ttring-och-elaende.379155/page-2#post-3741154
Glad midsommar!!!
Fler bilder och info på länken till min tråd om arbetet nedan
https://www.byggahus.se/forum/threa...ttring-och-elaende.379155/page-2#post-3741154
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Glad midsommar!!!
Konstaterade att det nysådda gräset under min fiberduk har kommit upp flera cm på sina ställen. När ska man ta bort fiberduken??
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Ganska vanligt i robotgräsklipparkretsar, speciellt utanför laddningsstationerna där roboten gör många manövrar. Finns t.o.m. syntetiskt armeringsgräs att köpa numera, men murarnät eller hönsnät blir både billigare och i mitt tycke snyggare (när gräset har växt upp).ofrivillige_hantverkaren skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Har fortsatt grävandet för blivande trädgårdsgången. Har hittills kört iväg 10 m3 jord och bedömer att det blir 2-3 till innan det är klart. Har en rejäl lerjord, så är ganska tungt och svårhanterligt. Borde hyrt minigrävare, men har blivit lite allergisk mot grävmaskiner efter dräneringen i höstas som vanställde stora delar av trädgården.
Har även börjat fylla upp delar av gången med bärlager 0-32 och paddat detta med min nyinköpta lätviktspadda från Julas kampanj. Mycket nöjd med paddan även om den såklart inte klarar att packar så tjocka lager som en tyngre kan göra.
Till vänster i bilden ser ni förövrigt en gräsodling med Turf Quick som Jag fick för mig att prova. Har funkat helt ok, men sett till priset kommer jag köra på traditionell sådd nästa gång.
Logga in
Skapa konto
Har även börjat fylla upp delar av gången med bärlager 0-32 och paddat detta med min nyinköpta lätviktspadda från Julas kampanj. Mycket nöjd med paddan även om den såklart inte klarar att packar så tjocka lager som en tyngre kan göra.
Logga in
Skapa konto
Till vänster i bilden ser ni förövrigt en gräsodling med Turf Quick som Jag fick för mig att prova. Har funkat helt ok, men sett till priset kommer jag köra på traditionell sådd nästa gång.
Redigerat:
Husägare
· 160 inlägg
Husägare
· 160 inlägg
Husägare
· 160 inlägg