J JKrister skrev:
När man har en sluttningstomt får man kämpa lite extra.
[bild] [bild] [bild]
Är du på riktigt? Har du byggt en lekpark?? :surprised::love:

• Gilla
JKrister
  • Laddar…
richardtenggren
H Hammarfall skrev:
...Har provat att gasa ihjäl dem med snöscooter...
Bor man norr om Dalälven så kan man inte skriva scooter till SKOTER?! Finns ju dock möjlighet att du är från södra Dalarna ;)

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Bor man norr om Dalälven så kan man inte skriva scooter till SKOTER?! Finns ju dock möjlighet att du är från södra Dalarna ;)
Söder om älven och i botten 08:a ;)

Armerat och sått gräs i backen. Hoppas roboten gillar det här bättre :)

Även täckt med fiberduk men glömde fota :)

• Armerad och nysådd gräsbädd i en sluttning med en robotgräsklippare i bakgrunden vid solnedgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Armeringsnät på jord i slänt med nysått gräs, omgivet av en vit träram och staket.
    Skapa konto
  • Nysådd och armerad gräsmatta inramad av vita staket med solnedgång i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Armerat och sått gräs i backen..
Intressant idé med nätet i backen. Aldrig sett en sådan lösning!

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Klart!

Fler bilder och info på länken till min tråd om arbetet nedan

https://www.byggahus.se/forum/threa...ttring-och-elaende.379155/page-2#post-3741154

Nyplanterad rabatt med blomstrande rosa rhododendronbuskar vid husvägg.
Skapa konto
Nyplanterad rabatt med blommande rosa surjordsväxter framför ett vitmålat hus, märkt med texten "Efter".
Skapa konto
Trädgård före förbättring, med rhododendron, ogräs och jord på presenningar. Texten "Före" överlagrat på bilden.
Skapa konto
Rabatt med blommande rosa rhododendron och gröna blad efter jordförbättring.
Skapa konto
Nyanlagd rabatt med rosa Rhododendron i fokus och andra växter i bakgrunden.
Skapa konto

Glad midsommar!!!

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Konstaterade att det nysådda gräset under min fiberduk har kommit upp flera cm på sina ställen. När ska man ta bort fiberduken?? :oops::rolleyes:

• Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Armerat och sått gräs i backen. Hoppas roboten gillar det här bättre :)

Även täckt med fiberduk men glömde fota :)
Blir bra det där, var inte för snabb med att ta bort barriären bara. Blir lätt sår där klipparn vänder.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
JanneJanne123
ofrivillige_hantverkaren ofrivillige_hantverkaren skrev:
Intressant idé med nätet i backen. Aldrig sett en sådan lösning!
Ganska vanligt i robotgräsklipparkretsar, speciellt utanför laddningsstationerna där roboten gör många manövrar. Finns t.o.m. syntetiskt armeringsgräs att köpa numera, men murarnät eller hönsnät blir både billigare och i mitt tycke snyggare (när gräset har växt upp).

• Gilla
ofrivillige_hantverkaren och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Har fortsatt grävandet för blivande trädgårdsgången. Har hittills kört iväg 10 m3 jord och bedömer att det blir 2-3 till innan det är klart. Har en rejäl lerjord, så är ganska tungt och svårhanterligt. Borde hyrt minigrävare, men har blivit lite allergisk mot grävmaskiner efter dräneringen i höstas som vanställde stora delar av trädgården.
Grävarbete för trädgårdsgång, utgrävd jord i skottkärra, lätviktspadda och gräsodling syns.
Skapa konto

Har även börjat fylla upp delar av gången med bärlager 0-32 och paddat detta med min nyinköpta lätviktspadda från Julas kampanj. Mycket nöjd med paddan även om den såklart inte klarar att packar så tjocka lager som en tyngre kan göra.

Pågående arbete med en trädgårdsgång, visande grävd jord och en del fylld med bärlager intill en trätrappa.
Skapa konto

Till vänster i bilden ser ni förövrigt en gräsodling med Turf Quick som Jag fick för mig att prova. Har funkat helt ok, men sett till priset kommer jag köra på traditionell sådd nästa gång.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
. . .gräset under min fiberduk har kommit upp flera cm på sina ställen. När ska man ta bort fiberduken??
Härligt! Skulle vänta några dagar till så mer gräs ändå får chansen att gro och komma upp.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Har fortsatt. . Borde hyrt minigrävare. .
Man byggde ju pyramiderna för hand ;) Det tänker jag på när jag står där i backen och tänker på att jobbet egentligen är för en grävmaskin. Bra beslut, gedigen insats. Tummen upp! Himla tungt och bra jobbat!

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Närbild av en lysande blå blomma med texten "Glad midsommar på er bygghusare!" omgiven av glittrande stjärnor.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
EvaMLin och 7 till
  • Laddar…
Frun vill plantera så en av två lådor på plats. Kan man ha ”fyllnadsmassa” i då det känns onödigt att fylla med 600 l jord då det behövs hälften?

Svart odlingslåda i trä med transparent lock på gräsmatta intill buskage, redo för plantering.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.