300 371 läst · 1 096 svar
300k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Det låter bra. Jag blev bara lite nojig.Jonas Persson skrev:Limmet smälter ihop plastdelarna så de ska absolut inte röra sig om limmet verkat.
Kommer inte ihåg, men jag har ett svagt minne av att jag limmat om någon del då jag blev tvungen att ändra på konfigurationen när jag bytte pool. Kopplingen är tjock och stark, slangen mer vek. Har ett svagt minne av att jag fick loss slangen, slipade lite i kopplingen och kunde därefter limma dit en annan slang.
jag tycker ärligt talat att det inte ens låter som en bra idé i teorin. Rucka det minsta på den och man har in en jäkla massa vatten. Då tror jag mer på en plugg i inlopper, dränera slangen bakvägen nere vid VP och limma in en ventil.MathiasS skrev:
Tycker det låter som en grym ide som du ska testa. Detta är ju inte för att montera en ventil på baksidan utan för att kunna byta packningen utan att tappa ur mer än 50 liter. Vattentrycket kommer hålla den på plats.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Bättre det är slarvig. Antar att denna koppling hamnar inte bara under sand, utan även trall?Katarsis skrev:
Se till att du gör det vi diskuterade i tråden om för en vecka sedan, se till att slangarna ligger högt i sanden så att de kan sjunka en del om sanden senare sätter sig.
Jag har grävt fram den nu.Jonas Persson skrev:
Så här såg det ut innan. Kul att stå på poolkanten och böja sig ner och gräva.
Vad tror ni om att foga Thermoblocken med silikon?
Jag har en del skarvar som inte är helt täta men det är bara ett par milimeter glipa.
Det är nästintill omöjligt att få in fogskummet där och om det åker in så följer det med ut igen när jag tar bort överflödet.
Jag har en del skarvar som inte är helt täta men det är bara ett par milimeter glipa.
Det är nästintill omöjligt att få in fogskummet där och om det åker in så följer det med ut igen när jag tar bort överflödet.