4 368 201 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat fixa med golvet, kamin hörnan.
Kamin storlek och klinker under och framför
tydligen var det tanken från början med, vi hade en stor ful plåt contura där tidigare.
Frigolit borta och 30 mm EPS istället
blir 20 mm flyt på detta och sedan klinkers.
Kamin storlek och klinker under och framför
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tydligen var det tanken från början med, vi hade en stor ful plåt contura där tidigare.
Logga in
Skapa konto
Frigolit borta och 30 mm EPS istället
Logga in
Skapa konto
blir 20 mm flyt på detta och sedan klinkers.
Fortsätter med trallen och hoppas gå i mål i morgon. Simpel grundläggning; grävt bort grässvålen, lagt på duk, stenar och laskat bärlinor (om nu 45*95 räknas dit) och reglat med 45*95 och sedan 28*120. Köpte 4,8 m längder men lyckades mäta fel så det blev två sektioner i stället. Känns okej och läste nån rekommendation på att inte använda längre än 3,6 m - tröst för tigerhjärtat
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Skruvade ihop ett par Ikea-byråer och skulle väl inte bry mig om att skriva en rad om det om jag inte blivit förundrad över världens små steg framåt:
- Det var noll insexskruvar. Noll!
- De runda metallhäktorna som man drar fast ”bultarna” med var numera av plast (det är inte så länge sen de var muttrar och bultarna var gängade).
- Bakstycken monterades inte med små jävla nubb som...ja, fler svordomar. Istället var det små plasthäktor med ännu mindre plastkilar i (min förtjusning över det här motiverar hela inlägget; bra ingenjörat!).
- Och sist men inte minst är alla så förtjusta i vita möbler att de bruna reades ut (det är förstås inte ett steg framåt, men bra för en sommaratugebudget).
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Riktigt less på rillade trallen som är en riktig smutssamlare så bestämt mig för att vända på den. Trallen har även legat lite tätt så det blivit en pöl, när det regnat, i den "misstänkta" sättningen där det är en svacka.
Kollar lite snabbt med 120 passet när trallen är borta och uppskattar det till 20mm. Lossa reglarna som sitter mitt för skon och hissar med domkraften, visar sig att det satt sig 35mm
Kvar är att skruva fast trallen, sedan är hälften kvar...
Kollar lite snabbt med 120 passet när trallen är borta och uppskattar det till 20mm. Lossa reglarna som sitter mitt för skon och hissar med domkraften, visar sig att det satt sig 35mm
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
B breakman skrev:Riktigt less på rillade trallen som är en riktig smutssamlare så bestämt mig för att vända på den. Trallen har även legat lite tätt så det blivit en pöl, när det regnat, i den "misstänkta" sättningen där det är en svacka.
[bild]
[bild]
Lustigt plintarna satt sig så pass. Hur djupt ner går de? Ingen mackadam/platta under?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Lagd trall ligger. Även om allt inte gick som planerat. Trall som varierar i bredd med 2-3 mm påverkar i långa loppet. Därför blev det inte en hel bräda som avslutning. Att gera på plats med cirkelsåg verkade vara en bra idé. Det var också fel. Men annars blev det bra och doften av nylagt trä blandat med syren är rätt skön. I veckan eller till helgen blir det kjol, grus och utdragbart vindskydd. På sikt något med blommor kanske? Spånar på en idé som inbegriper vatten också.