Bultat fast fixturen till den vägghängda toaletten.

Installation av vägghängd toalettfäste med bultar, sidoskott av trä och golv med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och börjat gipsa resten av badrummet.

Pågående badrumsrenovering med gipsskivor och bultad fixture för vägghängd toalett, verktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag gjorde klar vår altan nu ikväll. Inte lika stor som den ni byggt men den är möblerad ;)
[bild]
"Vi" har inte byggt den, tyvärr, vi har tittat på när såna som kan bygga altaner har byggt den. ;) Mycket snygga möbler ni har på eran! :love:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
"Vi" har inte byggt den, tyvärr, vi har tittat på när såna som kan bygga altaner har byggt den. ;) Mycket snygga möbler ni har på eran! :love:
Ja, möblerna är riktigt trevliga. Köpte dem idag. 2.400 på Rusta var ett bra pris. Furuvik heter bordet och stolarna.

Grävde för trädgårdsvattnet och passade på att byta det gamla röret till stenkistan som fått lite väl mycket kärlek av en trimmer.

Nytt vitt markrör vid husgrund med betongförstärkning, bredvid gammalt rör och grävd jord.
Skapa konto

Ett vanligt orange markrör målat med hagmans plastprimer och halvblank vit (tror jag det var, det var vad jula hade hemma).

Fick också lägga lite betong runt anslutningen till betongröret, för att kunna ha röret offcenter då:
5d00ba16b1014accad3980dc51bfbb8b.jpg
Uppenbarligen monterat stupröret.

• Gilla
  • Haha
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Bultat fast fixturen till den vägghängda toaletten.
Tycker snarare det ser ut som om du har skruvat fast fixturen....;)

• Gilla
Thullen
  • Laddar…
R roli skrev:
Tycker snarare det ser ut som om du har skruvat fast fixturen....;)
Skruva, bulta, gjuta osv. Skit samma, huvudsaken är att man ska kunna släppa en mindre bomb i toaletten och fixturen ska stå pall. Och det hoppas jag 5mm plåt och m10 skriv/bult fixar. ;)

richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
Grävde för trädgårdsvattnet och passade på att byta det gamla röret till stenkistan som fått lite väl mycket kärlek av en trimmer.

[bild]
Lindab IMR kanske vore något ;)
Ett vanligt orange markrör målat med hagmans plastprimer och halvblank vit (tror jag det var, det var vad jula hade hemma).

Fick också lägga lite betong runt anslutningen till betongröret, för att kunna ha röret offcenter då:
[bild]
Uppenbarligen monterat stupröret.

Skulle funkat, men verkar inte helt lätt att få tag på.
Detta fixade jag på en kväll =)

Gruvat mig klart så nu tog jag tag i saken och monterade glasväggen till bastun. Gick förvånansvärt enkelt, fortsatte av bara farten med översta bastulaven.. Så snart ska det brassas bastu. Den är verkligen inte stor, men man får ta vad man har :D

• Nyinstallerad glasvägg till en liten bastu med träpanel och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad glasvägg och bastulavar i en kompakt hemmabastu med bastuaggregat.
    Skapa konto
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
H hakan_975 skrev:
Gruvat mig klart så nu tog jag tag i saken och monterade glasväggen till bastun. Gick förvånansvärt enkelt, fortsatte av bara farten med översta bastulaven.. Så snart ska det brassas bastu. Den är verkligen inte stor, men man får ta vad man har :D
En liten bastu är väldigt mycket bättre än ingen bastu. En liten bastu som används som bastu är också väldigt mycket bättre än en stor bastu som används som förråd.

• Gilla
hakan_975 och 5 till
  • Laddar…
Färdiggipsat. Spacklas imorgon, och armeringsnät läggs i helgen. Snart lämnar jag över till elektriker och mattläggare :D

Ny gipsad vägg i ett rum med arbetslampa, kabel och väntande elinstallationer.
Skapa konto

Gipsvägg med skruvar synliga, redo för spackling och armeringsnät, med dörröppning i bakgrunden.
Skapa konto

Blev rätt nöjd med skivan vid fixturen. Var en massa hål som skulle passas in.

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Är tre hål en massa? :thinking: ;)

Plus tre till för vattnet och skyddsskruvar ;) För mig är 6hål i en skiva rätt mycket, glad amatör som jag är :cool:

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
En liten bastu är väldigt mycket bättre än ingen bastu. En liten bastu som används som bastu är också väldigt mycket bättre än en stor bastu som används som förråd.
Vår har blivit solarie :/

Ramnemark Ramnemark skrev:
Vår har blivit solarie :/
kopplat 240V bastuagg till trefas? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.