16 851 läst · 74 svar
17k läst
74 svar
Fälla granar kostnad
Fällde 15 stycken 30m popplar i vintras där dom som fällde till mig sålde som flis. Kom en lastbil från skånetimmer med flisaggregat och tuggade i sig allt på en timme. Den tog allt upp till 40cm ø.
Beställde i samband med fällningen 4m³ torr ved från samma killar. Slutnotan hamnade på 2500kr för allt då flisen täckte mycket.
Beställde i samband med fällningen 4m³ torr ved från samma killar. Slutnotan hamnade på 2500kr för allt då flisen täckte mycket.
Jag hade 6 granar som dom tog ner, och dom va tvungna o ta ner det genom att klättra upp med rep o såga i bitar, kostade 18.000 efter rut 9.000 och då tog vi hand om stubbarna och allt själva, annars hade det kostat merL LinaOlsson skrev:
6 st enorma träd som plockades ner kostade mig 5000kr, träden tog jag hand om sedan. Blev bra med ved. 18-20 m3
Lina, sätt ut dom på blocket som ved/timmer på rot. Beskriv hur tjocka dom är.
Det finns alltid någon som behöver ved/timmer.
Billigaste alternativet tror jag. Du kanske tom kan gå plus.
Men du måste nog då vara beredd på att köra bort riset, eller det får du nog betala för....
/Gunnar
Det finns alltid någon som behöver ved/timmer.
Billigaste alternativet tror jag. Du kanske tom kan gå plus.
Men du måste nog då vara beredd på att köra bort riset, eller det får du nog betala för....
/Gunnar
Har själv tagit hjälp av arborist. Kontakta någon seriös och be om offert. Bor du i norra Uppland kan jag ge tips på ett i mitt tycke mycket rekommendabelt företag.