Bara den remmen vad jag kan se.
Tygarmeringen på remmens utsida är helt bortskavd och ligger som en fin tuss.

Har inte lyckas hitta någonstans att spänna remmen på heller.

Sträcks remmen om motorn skjuts framåt lite grand? Till höger i filmen. Det verkar vara avlånga hål där.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Kan prova det, behöver ha tag på en ny rem bara.
Får se hur Bauhaus vill göra.

Blev tvungen att pensionera och ersätta skruvdragaren efter att avtryckaren havererat och fastnat i intryckt läge. Fullt ös åt ett håll, och på/av genom att dra in/ut batteriet kändes inte optimalt. Går kanske att reparera, men eftersom batterierna förmodligen är nästa och inte är lönsamma att ersätta (14.4V) så fick det bli en ny.

Det blev en Bosch GSR 18V60, rejäl kvalitetshöjning i chucken jämfört med den 10 år gamla GSR 14.4V Li-2.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag blir mer och mer sugen på att skaffa en rejäl skottkärra när jag går runt med min lite dåliga. Mest vill jag ha en dubbelhjulig. Men med en väldigt liten och snäll tomt så kan jag inte motivera det...

VidarH VidarH skrev:
Jag blir mer och mer sugen på att skaffa en rejäl skottkärra när jag går runt med min lite dåliga. Mest vill jag ha en dubbelhjulig. Men med en väldigt liten och snäll tomt så kan jag inte motivera det...
Makita har en batteridriven, kanske kan vara något

Du får recensera den där sen @MathiasS ;)

Säkert användbar men jag hade i första hand gått för en självlastare, typ hinowa.
Brukar gå att hitta begagnat till klart fördelaktig peng (y)

Min avsikt är att hyra en för källarprojektet. Har för lite grävjobb kvar för att köpa en tyvärr...:)

VidarH VidarH skrev:
Har du kört tvåhjulig? Är det inte bara på snäll tomt det öht går att köra?

Idag kom lite lim i sista minuten. Det slank som vanligt med lite annat också.:)
Verktyg och limprodukter på ett arbetsbänk, inklusive flaskor med trälim och slipslipstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
Köpte nyligen en glubot jag med, mycket trevlig och behändig produkt.

Däremot finns det en hel del att säga om kvaliten på den. För det första var jag tvungen att ta fram kniven och modifiera pipen en aning för att få den lufttät. För det andra så bokstavligt talat skriker den kinakvalitet. Jag ångrar inte mitt köp men jag blir förvånad om jag inte måste köpa en ny inom en relativt kort tid.

Det är väl som det brukar att man tar fram en bra produkt och när den säljer bra så börjar man jaga tillverkningskostnader som sällan genererar tillskott i kvalitet.

Jag får väl se hur illa det är. Jag har en Gluebot generation 1 som jag haft länge men korken har börjat ge sig och extrakorken som följde med har jag senilsorterat så väl att jag inte hittar den.
Två Glubot limflaskor på verkstadsbänk, en hel och en med skadad kork.
Skapa konto

• Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag har fyra hjul, gediget svenskbygge!

https://www.smalandsvagnen.se/store/p/vagnar-191677/sv1300ht-881800

Svenskbyggd fyrhjulig släpvagn av märket Smålandsvagnen modell 1300HT parkerad utomhus.
Skapa konto

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Dagens inköp, nu skall det förhoppningsvis bli rakt:thinking:
Nya Hultafors snickarvinkel och talmeter verktyg på ett fordons säte.
Skapa konto

• Gilla
Kallsing och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.