@ebonita Hur menar du? Är det något som inte längre fungerar eller något som funkar annorlunda?
 
G
E ebonita skrev:
Jo jag var kanske lite otydlig.

Jag har köpt en S600 men inte fått den.
Den skall komma nu till veckan och jag tänkte installera den i påsk.

Så mina frågor gäller den kommande installationen.

Och anledningen till frågorna är ju att enligt de installationsvideos som finns på nätet så antydes ju i första hand att basstationen skall placeras på en rak vägg vilket jag inte tycker är speciellt attraktivt.

Jag vill helst ställa den i ett skyddat /och insynsskyddat/ hörn enligt min skiss och kanske så småningom bygga någon form av hus till den där.

Och helst vill jag ju dra guide- och begränsningskablarna så rätt som möjligt från början.

Bästa hälsningar och Glad Påsk!
Det verkar som du svarat/skrivit i fel tråd. Ser mer ut som el-relaterad fråga.
 
Oki, tack för snabbsvar i alla fall.

Blev nog lite förvillad här för Per Eskilsson skrev en fråga till mig och då svarade jag.
Tydligen har jag inte riktigt begripit strukturen i forumet...
 
Per’s motfråga gällde detta inlägg:
E ebonita skrev:
Använder Byggahus.se praktiskt taget uteslutande från en PC.

Är det några ändringar i Win10 versionen som jag anropar via Firefox?
Jag fattar inte heller vad du menar med ovanstående inlägg, jag skulle antingen ställt samma motfråga som Per gjorde.
Men det du svarar gäller något helt annat.
 
Det är jag som blandat bort korten, beklagar.
Disregard.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Om man tänker sig att skriva ett svar i en tråd men ångrar sig så sparas ändå det som man skrivit som "draft". Nästa gång man då skriver tråden kommer den gamla texten med i det nya svaret. Se här för exempel: https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-544#post-3649571

Texten ovan citatet hade jag tänkt posta tidigare, men lät bli. Idag när jag svarade på en post så kom den gamla texten med i alla fall. Jag postade från ByggaHus-appen på en Samsung Galaxy S10.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Ja, det är irriterande. Särskillt eftersom det finns en knapp för att 'radera utkast' som inte verkar fylla någon funktion.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
richardtenggren
Varför fungerar inte uppdateras inte ”läst”-markeringen vid backa, sen så hamnar man alltid i toppen på inläggslistan nu för tiden?

Har rensat all cache, raderat all data för appen, men utan framgång. Får samma problem i safari också...
 
Jag tycker att det är praktiskt att utkast sparas (är det ett dygn?). Har inget problem att själv markera gammal text och ta bort den om jag vill skriva ett annat inlägg istället för det sparade.

Så inte helt lätt att göra alla nöjda här...
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Har samma problem. Trodde att det var för att senaste versionen av iOS på telefonen inte riktigt funkar med appen.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
sen så hamnar man alltid i toppen på inläggslistan nu för tiden?
Jag tror att orsaken är att jag har bett Christian ta bort statusen där man var innan eftersom man ibland kom till en helt vit sida när man backade tillbaka från att ha klickat på en länk i infinite scroll. Jag ska höra med honom. Men det kan också vara något annat. @cnils
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jo knappen ”Radera utkast” fungerar, men bara om man lämnar tråden direkt efteråt, se ett av mina tidigare inlägg,
[länk]
Jag vet inte varför det funkar så. Det är inte helt logiskt, inte för mig i alla fall.

Det blir särskilt komplicerat när man vill ta bort en del av ett längre sparat inlägg i mobilen. Det är nästan omöjligt. Det är då enklare att börja om från början.

Editorn vi använder lämnar mycket att önska. Utmaningen är att den är så hårt kopplad till den version av forumprogramvara som vi använder (som nu har några år på nacken).
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vet inte varför det funkar så. Det är inte helt logiskt, inte för mig i alla fall.

Det blir särskilt komplicerat när man vill ta bort en del av ett längre sparat inlägg i mobilen. Det är nästan omöjligt. Det är då enklare att börja om från början.

Editorn vi använder lämnar mycket att önska. Utmaningen är att den är så hårt kopplad till den version av forumprogramvara som vi använder (som nu har några år på nacken).
Problemet är väl att Editor-fönstret inte töms när man väljer "Radera utkast"? Så texten autosparas igen när man stänger fönstret (på fel sätt)?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.