2 151 783 läst · 32 467 svar
2152k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
De satt på samma plan och jag får inte göra testet för att jag inte har feber, hosta eller andningsbesvär. Halsont räknas inte enligt 1177, det är sant.R RoAd skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 091 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 091 inlägg
Men att gagga om det här leder ingen vartG guggen skrev:Ehh Det är nog inte du som hänger med.
Mers o sars hade enorm dödlighet men den gången lyckades Kina och Hongkong stänga ner helt. Jag har vänner som var fast där då, det var ingen lek. Flygplatserna stängde ner helt,Värre panik än denna då sars hade 10% dödlighet.
Skillnaden är att detta är oerhört bättre på att sprida sig men verkar o andra sidan vara mindre fatalt.
Så Jo, alla åtgärder vi kan ta är bra, för 40-70% av oss beräknas få det dörr eller senare och jag vill ha min mamma kvar i livet.
Intervju med samordnare av intensivvårdsarbetet i Lombardiet, Italien. Värd att begrunda tycker jag, speciellt statistiken kring behovet av intensivvård för de smittade i Lombardiet.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/i...anar-sverige-stang-skolor-stall-in-evenemang/
https://www.dn.se/nyheter/sverige/i...anar-sverige-stang-skolor-stall-in-evenemang/
senaste siffran från italien enligt Johns Hopskins CSSE: 10149 totalt smittade, 631 döda, 724 friskförklarade
Spanien hoppade upp från 589 (WHOs sitrep från 9/3) till 1646 tidigare i em. 35 döda, 32 friskförklarade
Spanien hoppade upp från 589 (WHOs sitrep från 9/3) till 1646 tidigare i em. 35 döda, 32 friskförklarade
Varför är du sån trevlig person?P Putte 9497 skrev:
Allvarligt, sluta trolla.
Du kom med ett urbota dumt påstående att sars var ett söndagsvirus, antingen har du ingen omvörldsuppfattning eller så sov du bort början av 2000-talet. Vi hade en jävla tur att kineserna den gången lyckades innesluta utbrottet. De kan det gör, inte vi.
I vilket fall som helst, den där knappen är längst upp, det står bevakar på den om du inte vill hagga mer.
Det räcker att bara läsa ditt svar till mig så förstår man tydligt hur dina tankegångar går. Skulle jag inte förstå det så skulle jag ju vara lika oförstående som dig, vilket jag ju uppenbarligen inte är.S SueCia skrev:
Det är dock ingen idé att diskutera detta eftersom det inte ens är fritt fram att diskutera vad man önskar här. Så jag tycker vi bryter där.
Om inte ämnet är tillräckligt hett för dig idag, så kommer det ju definitivt att bli det när din vardag på allvar börjar påverkas av epidemin/pandemin eller kalla det vad du vill.P Putte 9497 skrev:
De i Italien har det nog inte så roligt nu, finns inget som säger att vi inte kommer hamna i samma sits.
Det räcker för oss att bara några få, här i Sverige vägrar sitta i karantän som de har blivit ombedda, så kommer det att sätta igång på allvar.
Det krävs inte mycket för att det skall hamna bortom kontroll. Du är välkommen åter i ett sådant läge och berätta hur hett ämnet är för dig
Så om man som du tänker själv, då målar man alltså faan på väggen och sitter hemma och trycker fast man inte är sjuk (möjligtvis arbetslös) och skrämmer upp människor som läser denna tråden med fakta som finns att läsa via media?V vectrex skrev:
Ingen vet om Sverige kommer bli lika drabbat som Kina, Italien eller Sydkorea utan det du och Martin B samt andra kablar ut är bara att skapa osäkerhet och rädsla bland människor som enligt er inte kan tänka själva.
Nä, ut och jobba istället och rädda upp ekonomin
Och vad hjälper det att du skriver om det här???Martin_B skrev:Om inte ämnet är tillräckligt hett för dig idag, så kommer det ju definitivt att bli det när din vardag på allvar börjar påverkas av epidemin/pandemin eller kalla det vad du vill.
De i Italien har det nog inte så roligt nu, finns inget som säger att vi inte kommer hamna i samma sits.
Det räcker för oss att bara några få, här i Sverige vägrar sitta i karantän som de har blivit ombedda, så kommer det att sätta igång på allvar.
Det krävs inte mycket för att det skall hamna bortom kontroll. Du är välkommen åter i ett sådant läge och berätta hur hett ämnet är för dig
Varför lägger du en felaktig rubrik?T TAR12 skrev:Tja nu kommer svenskar inte in i Thailand längre såsom jag skrev tidigare. Man kan ju fundera på varför Thailand vidtar sådana åtgärder så snabbt samtidigt som våra myndigheter funderar
Länk till källan:[länk]
*Updated* Information regarding coronavirus
10 March 2020
Updated 10th of March: With regards to the ongoing coronavirus, several countries have changed their rules for passengers entering the country and have specific restrictions concerning passengers that have been visiting severely affected countries and regions. This affects Swedish citizens, which might be forced to apply for a visa in countries that normally do not demand visa for Swedish citizens and/or will be denied entry. THAI recommends passengers to contact the embassy/consulate at their final destination for further information regarding the country’s specific entry rules. THAI follows the Swedish Ministry for Foreign Affairs (UD) and until further notice the tickets terms and condition concerning cancellation and re-booking apply.
————-obs, detta gäller alltså sen 2015.
Uppdaterad 20 februari 2015
Med anledning av säkerhetsläget i södra Thailand avråder Utrikesdepartementet tills vidare från icke nödvändiga resor till de fyra provinserna Narathiwat, Yala, Pattani och Songkhla.
Redigerat:
Jag tro alla hör i tråden jobbar eller åtminstone har en ärlig inkomst. Vid sidan av det så är en del av oss upp uppenbarligen intresserade av att diskutera och räkna lite på vad som eventuellt är den största händelsen i vår ekonomi och hälsa på minst 13 år. Men du kanske sov då också.P Putte 9497 skrev:Så om man som du tänker själv, då målar man alltså faan på väggen och sitter hemma och trycker fast man inte är sjuk (möjligtvis arbetslös) och skrämmer upp människor som läser denna tråden med fakta som finns att läsa via media?
Ingen vet om Sverige kommer bli lika drabbat som Kina, Italien eller Sydkorea utan det du och Martin B samt andra kablar ut är bara att skapa osäkerhet och rädsla bland människor som enligt er inte kan tänka själva.
Nä, ut och jobba istället och rädda upp ekonomin
Vi har olika åsikter, en del paranoida, en del statstroende och en del med helt annan infallsvinkel.
Oavsett så undrar jag varför du lusläser och sprider fabricerade fakta och största allmänhet trollar runt i forumet, jobbar du inte?