Hämtat kakel i Teeby, lastat och ”gömt” under trappan (snart glömt). Totalt lyft ett ton med Teros hjälp. Collateral damage - monsteran miste ett blad.
Hann också handla bits på vägen (Örebro) och besöka möbelaffären för krysstag a 30kr samt gallerkorg till köksskåp. samt konstatera Corollan drog 0,66 l/mil. Dessutom insett att det är skillnad på Bauhaus och K-rauta. Turligt nog ligger båda på Marieberg

• Verktyg och skruvmejselbits från Bahco uppställda på en arbetsbänk med kvitto och måttstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kakelkartonger staplade under en trappa bredvid en monstera i kruka med ett avklippt blad.
    Skapa konto
  • Kakellådor staplade under en trappa med en monstera i förgrunden som mist ett blad.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Hämtat kakel i Teeby, lastat och ”gömt” under trappan (snart glömt). Totalt lyft ett ton med Teros hjälp. Collateral damage - monsteran miste ett blad.
Hann också handla bits på vägen (Örebro) och besöka möbelaffären för krysstag a 30kr samt gallerkorg till köksskåp. samt konstatera Corollan drog 0,66 l/mil. Dessutom insett att det är skillnad på Bauhaus och K-rauta. Turligt nog ligger båda på Marieberg
Ja där känner sig kaklet hemma efter 10 år under trappan hos oss.

• Gilla
  • Haha
Mikael_L och 9 till
  • Laddar…
K
Plattat på idag, hann med drygt 4,5m².
Tyvärr var libellan dåligt kalibrerad när jag satte upp putsribborna så dom här två väggarna slog 4mm på 2,40m.. Vilket är förrödande med gerade hörn. Fick vara kreativ med kamstorlekarna för att baka lika, vart bra tll slut. :)

Att få ner 1200x600 i fixet tar på krafterna må jag lova..

• Två väggar under renovering med nyplattade ytor och orangea putsribbor, verktyg syns i en ofärdig byggmiljö.
    Skapa konto
  • Renovering av badrum med stora plattor och putsribbor, orangea kryssfästen och aluminiumstege i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
nikasp
Översnöat i början av december men nu kunde jag äntligen se det fina skorstensbeslaget på torpet. Lejde ut det jobbet till lokala plåtslagaren Arne. Var förbi idag och frågade om ett par andra mindre grejer och det skulle nog gå men nu tänkte han snart slå igen firman.

Orsak: Han hade precis fyllt 86 år! Jag är 48 och rör mig väl hyfsat på tak men vid 86 är jag nog glad om jag fixar att knuffa rollator

Nyinstallerat skorstensbeslag på tegeltak med synlig snö kvar på hustaket i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Jahe och 16 till
  • Laddar…
Det värmer mig att höra om äldre hantverkare som är aktiva. Farsan min -85 år- bestämde sig för två år sedan att jag får ta över takklättrande och arbete på höjder.

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Intressant angående täcksidan på hörnskåpet. Ser gärna en bild då det är klart då jag i min hjärna har svårt att tänka mig hur slutresultatet blir.
Så blev det, sen ska det på lite mer mdf upp till så luckorna inte bygger ut upptill. Men det får vänta, måste fräsa spår till ledlist en först..

• Hörnskåp i kök med vita luckor ännu utan MDF-panel på överkant, placerade över en mörk arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Köksskåp monterade på vägg med handtag, ovanför bänkskiva, väntar på extra MDF-panel och LED-list.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Så blev det, sen ska det på lite mer mdf upp till så luckorna inte bygger ut upptill. Men det får vänta, måste fräsa spår till ledlist en först..
Hur gjorde du? Och hur blev undersidan?
Måste vara miiinsta möjliga marginal att öppna den luckan ;)

Så blev den, inte perfekt men helt okej, missade ena sidan med ca 2mm, vilket gör att dom inte lirar exakt, tur att man kan justera luckorna;) jag plocka ner skåpet ritade av och sågade

• Grått köksskåp monterat på vägg med mindre monteringsfel, nära kaffemaskin och eluttag.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
R rindler skrev:
Skönt, då har jag 13 år på mig att fixa min brytare som gör just samma!
Snabbvarianten.. Vänd på knapparna.

Det ser ut som att luckan inte ska gå att öppna, men tydligen inte. Snyggt jobbat!

För övrigt, är det rj45 i köket?

Börjat på lite tak i pannrummet. Lådan till ventilationen blev lite skev men jag orkar inte göra om och rätt. Det är trots allt rummet som man aldrig är i :crysmile:

• Pågående takarbete i pannrum med skev ventilationslåda, elskåp och rörinstallationer.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det ser ut som att luckan inte ska gå att öppna, men tydligen inte. Snyggt jobbat!

För övrigt, är det rj45 i köket?
Det är hårfin att det går, annars hade jag tänkt att gör en svag kant på insidan av täcksidan mot luckan så man får lite mer svängrum:rofl:.

Vad menar du med rj45?

L Lopex skrev:
Det är hårfin att det går, annars hade jag tänkt att gör en svag kant på insidan av täcksidan mot luckan så man får lite mer svängrum:rofl:.

Vad menar du med rj45?
Data-uttagen :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Data-uttagen :)
Ingen aning, hatar dom! Satt där när vi köpte för 1år sen...

Hur kan jag bli av med dom, känns lite onödigt att ha sånna i köket när det finns i alla andra rum:thinking:

De kan väll bara sitta där om du inte vill använda dem? Annars är det bara att ta bort, men då får du ju laga i väggen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.