4 362 342 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hämtat kakel i Teeby, lastat och ”gömt” under trappan (snart glömt). Totalt lyft ett ton med Teros hjälp. Collateral damage - monsteran miste ett blad.
Hann också handla bits på vägen (Örebro) och besöka möbelaffären för krysstag a 30kr samt gallerkorg till köksskåp. samt konstatera Corollan drog 0,66 l/mil. Dessutom insett att det är skillnad på Bauhaus och K-rauta. Turligt nog ligger båda på Marieberg
Hann också handla bits på vägen (Örebro) och besöka möbelaffären för krysstag a 30kr samt gallerkorg till köksskåp. samt konstatera Corollan drog 0,66 l/mil. Dessutom insett att det är skillnad på Bauhaus och K-rauta. Turligt nog ligger båda på Marieberg
Ja där känner sig kaklet hemma efter 10 år under trappan hos oss.K Kjell_G skrev:Hämtat kakel i Teeby, lastat och ”gömt” under trappan (snart glömt). Totalt lyft ett ton med Teros hjälp. Collateral damage - monsteran miste ett blad.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Plattat på idag, hann med drygt 4,5m².
Tyvärr var libellan dåligt kalibrerad när jag satte upp putsribborna så dom här två väggarna slog 4mm på 2,40m.. Vilket är förrödande med gerade hörn. Fick vara kreativ med kamstorlekarna för att baka lika, vart bra tll slut.
Att få ner 1200x600 i fixet tar på krafterna må jag lova..
Tyvärr var libellan dåligt kalibrerad när jag satte upp putsribborna så dom här två väggarna slog 4mm på 2,40m.. Vilket är förrödande med gerade hörn. Fick vara kreativ med kamstorlekarna för att baka lika, vart bra tll slut.
Att få ner 1200x600 i fixet tar på krafterna må jag lova..
Översnöat i början av december men nu kunde jag äntligen se det fina skorstensbeslaget på torpet. Lejde ut det jobbet till lokala plåtslagaren Arne. Var förbi idag och frågade om ett par andra mindre grejer och det skulle nog gå men nu tänkte han snart slå igen firman.
Orsak: Han hade precis fyllt 86 år! Jag är 48 och rör mig väl hyfsat på tak men vid 86 är jag nog glad om jag fixar att knuffa rollator
Orsak: Han hade precis fyllt 86 år! Jag är 48 och rör mig väl hyfsat på tak men vid 86 är jag nog glad om jag fixar att knuffa rollator
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så blev det, sen ska det på lite mer mdf upp till så luckorna inte bygger ut upptill. Men det får vänta, måste fräsa spår till ledlist en först..F Fluxor skrev: