4 362 342 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Monterade en plåtcentral hos en kund som var typ 100x100cm. Den rymde 4st 4x13 skenor inne. Däremot var den så maxad med säkringar och Knx att det var trängre i den än i min . Hade 73st slangar med 5-ledare in
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Plattar på i vanlig ordning. Man Börjar få lite känsla för slutresultatet när man slagit bort "hattarna".
Närmsta dagarna blir det att gera plattor som skall till på sista bilden..
Funderar även på om man skall passa på att slänga in en downlight i gipsgubben medan man har chansen, vart lite murrigt i nischen.
Tror jag hunnit med 18m² hittills och att det är knappt 20m² kvar give or take.
Runt fönstret på den halvfärdiga väggen övervägen jag starkt att frångå gerade hörn, ser det lite som mission impossible att jag ska lyckas gera 2-sidigt på 4 plattor och få det att linjera så bra som gerat kräver.. Det får nog bli en L-list o rostfritt som är lite mer förlåtande..
Närmsta dagarna blir det att gera plattor som skall till på sista bilden..
Funderar även på om man skall passa på att slänga in en downlight i gipsgubben medan man har chansen, vart lite murrigt i nischen.
Tror jag hunnit med 18m² hittills och att det är knappt 20m² kvar give or take.
Runt fönstret på den halvfärdiga väggen övervägen jag starkt att frångå gerade hörn, ser det lite som mission impossible att jag ska lyckas gera 2-sidigt på 4 plattor och få det att linjera så bra som gerat kräver.. Det får nog bli en L-list o rostfritt som är lite mer förlåtande..
Tomten kom med speldatorer till pojkarna och när de kopplades in på nätverket fick den ena bara 100 Mbit/s istället för de förväntade 1 Gbit/s. Felsökning påbörjades och det visade sig att en ledare i kabeln bakom patchpanelen hade gått av. Kontakterade om och nu är det full fart för bägge killarna.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 721 inlägg
Kör du AMD så får du lite bättre prestanda för samma pengar. Dom ryktas presentera lite nya saker i Januari så det kan vara värt att vänta in infon om några veckor.mexitegel skrev:
Bygga in dosor är inte ok.Lill72 skrev:Spacklat skivskarvarna och ser att vi inte är så vassa på att spackla men får vi slipa bort hälften sen så kan det nog bli bra så småningom.[bild] Började också att sätta foder och taklister och ser att eldosan inte sitter så bra där den sitter men tänker att vi kan sätta en tapetbit på doslocket och sätta fodret när elen är fixad och klar.
[bild]
Fixat med mini-toaletten, lite el framdraget och påbörjat med väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto