ullberg
Mazen Mazen skrev:
Snyggt med råkanten..
Tack, och bra att du nämnde, någon som har koll på om/hur man ska behandla en vankant/råkant för att den ska hålla? Skivan är oljad och jag lät oljan gå ut i tvärsnittet av barken, men bör jag också behandla själva barken? Klarlack? Olja? Annat?

Spacklat skivskarvarna och ser att vi inte är så vassa på att spackla men får vi slipa bort hälften sen så kan det nog bli bra så småningom. Vägg med ojämnt spacklade skivskarvar och synliga eldosor, redo för slipning och tapetsering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Började också att sätta foder och taklister och ser att eldosan inte sitter så bra där den sitter men tänker att vi kan sätta en tapetbit på doslocket och sätta fodret när elen är fixad och klar.
Oslipat spackel på skivskarvar, foder och taklist vid elektisk dosa i ett hörn av rummet.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Fönster med nysatt invändig foder i en vägg under renovering i en tvättstuga.
Skapa konto
Renoveringsprocess i ett rum med nyinstallerad väggmatta och påbörjad fönsterinramning.
Skapa konto
Idag fixa jag inv salning på fönster i tvättstugan och väggmattan, imorgon sätter jag bården, är det tänkt

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
S sevenfifty skrev:
[bild] [bild] Idag fixa jag inv salning på fönster i tvättstugan och väggmattan, imorgon sätter jag bården, är det tänkt
Snygg matta, vad heter den?

• Gilla
beqen
  • Laddar…
Reaannons för Tarkett Aquarelle våtrumstapet med betongmönster, inredningsdetaljer och priset angivet.
Skapa konto
P Pappa1986 skrev:
Snygg matta, vad heter den?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
X xLnT skrev:
När du kopplat in allt i den där centralen kan du väl lägga ut en bild också?
Jag har själv flera såna Gamma centraler, men sista modulraden anvnder jag aldrig så man får lite plats och kan se och arbete i kabelanslutningarna.
Början till min huvudcentral står i garaget, ett Rittal 2000x800x400 skåp, ska bli skönt med plats :)
Inte helt klart än men det blir lite pilligt mot slutet :)

• Installation av elcentral med säkringsdosor och kablar på vägg under arbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Bure och 7 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte helt klart än men det blir lite pilligt mot slutet :)
Varför blandar du quickconnect och skruvbrytare?
Är det saker från jobb som blivit över?

X xLnT skrev:
Varför blandar du quickconnect och skruvbrytare?
Är det saker från jobb som blivit över?
Köpte en färdig central som hade quick och har kompletterat med överblivet :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Köpte en färdig central som hade quick och har kompletterat med överblivet :)
Varför har du inkommande sidan om centralen?

X xLnT skrev:
Varför har du inkommande sidan om centralen?
Det fanns ingen bredare Gamma, och jag valde att täcka hålet i väggen till all FK så sätter jag en liten kapsling över inkommande

Det fanns ingen bredare Gamma, och jag valde att täcka hålet i väggen till all FK så sätter jag en liten kapsling över inkommande
Hager har breda FW skåp ;)
Skönt att få bytt nu.

X xLnT skrev:
Hager har breda FW skåp ;)
Skönt att få bytt nu.
Jag trodde att inkommande kom ihop med alla vp-rör men den ligger 20cm åt sidan. Det såg jag inte förrens jag rev den gamla, och då var centralen köpt sen ett par år ;)

Redigerat:
  • Gilla
s97danl
  • Laddar…
Z
Efter
Renoverat förråd med ny målade väggar och dubbla dörrar öppna för ATV-parkering.
Skapa konto

Före
Renoverat förråd med öppen dörr och en ommålad vägg, redo för ATV-parkering, med en bräda som utses torka.
Skapa konto

Vi har gjort om lite i förrådet. Väggarna var genomruttna då föregående ägare ställt panelbrädorna mot backen där det såklart kommer vatten. Nu har vi öppnat upp så ATV’n kan parkeras där! Sista brädan ligger och torkar då vi såklart missade att måla den med de andra.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Suckat och googlat efter felkoder på vår Samsung-tvättmaskin och torktumlare. HE2, fel på värmaren.

Med lite tur är det bara för torktumlaren, då överlever vi ett tag tills vi får till nya tvättstugan och skaffar en separat tumlare.

Det är inte utan man känner hur mysigt det kommer att vara att få hänga upp sin fw kapsling med 216moduler i. Har kommit på att det även finns vissa kapslingar som inte saluförs i Sverige utav någon märklig anledning. Tex FWB73N. Det är ju en riktigt mysig central att jobba i.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.