4 368 378 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vet inte om vi har samma, men min vägg trodde jag bestod i färg som det var spån i som dom målat med. Jag lyckas bara få av väldigt små bitar när jag skrapar. Har funderat på att slipa ner hela skiten, hur stora bitar får du av? Och tror du att slipning är ett alternativ?TeroM skrev:Skrapade ner resten av spåntapeten.
[bild]
Luftrenaren gör nytta, detta var efter dagens skrapade, drog ett svep med dammsugaren på förfiltret.
[bild]
Spacklade i groparna på väggen och skruvarna i taket. Testade sedan Full-Circle slipen skarpt första gången och det är det mest lätta och dammfria spackelslipningen jag gjort. Med dammsugaren kopplad blev det inget synbart damm och stora runda skivan ligger alltid plant mot vägg eller tak.
Spåntapeten jag har har spån mellan två papperslager. Med skrapan hyvlar jag av 10-15 cm breda remsor men jag har tur i att det är tapeten under som delar på sig. Skulle spåntapeten vara limmad direkt på gipset vore det bredspackling, renoveringsgips eller byta skivorna som enda alternativ.R rqx skrev:
När du kopplat in allt i den där centralen kan du väl lägga ut en bild också?Ramnemark skrev:
Jag har själv flera såna Gamma centraler, men sista modulraden anvnder jag aldrig så man får lite plats och kan se och arbete i kabelanslutningarna.
Början till min huvudcentral står i garaget, ett Rittal 2000x800x400 skåp, ska bli skönt med plats
Jag skulle inte ha något på sista raden men där blev säkringen till VP som är utanför JFB, PSK-automat till ytterbelysningen, finskydd till mediagruppen och trafon till 24V. Så när allt var på plats såg jag att det nästan tog hela raden ändå. Där är säkert 10 reservsäkringar i mitten just nu, men de kan bli bra att ha
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
2000x800x400, bor du på en herrgård och planerar massor av styrningar?X xLnT skrev:När du kopplat in allt i den där centralen kan du väl lägga ut en bild också?
Jag har själv flera såna Gamma centraler, men sista modulraden anvnder jag aldrig så man får lite plats och kan se och arbete i kabelanslutningarna.
Början till min huvudcentral står i garaget, ett Rittal 2000x800x400 skåp, ska bli skönt med plats