TeroM TeroM skrev:
Skrapade ner resten av spåntapeten.

[bild]

Luftrenaren gör nytta, detta var efter dagens skrapade, drog ett svep med dammsugaren på förfiltret.

[bild]

Spacklade i groparna på väggen och skruvarna i taket. Testade sedan Full-Circle slipen skarpt första gången och det är det mest lätta och dammfria spackelslipningen jag gjort. Med dammsugaren kopplad blev det inget synbart damm och stora runda skivan ligger alltid plant mot vägg eller tak.
Vet inte om vi har samma, men min vägg trodde jag bestod i färg som det var spån i som dom målat med. Jag lyckas bara få av väldigt små bitar när jag skrapar. Har funderat på att slipa ner hela skiten, hur stora bitar får du av? Och tror du att slipning är ett alternativ?
 
R rqx skrev:
Vet inte om vi har samma, men min vägg trodde jag bestod i färg som det var spån i som dom målat med. Jag lyckas bara få av väldigt små bitar när jag skrapar. Har funderat på att slipa ner hela skiten, hur stora bitar får du av? Och tror du att slipning är ett alternativ?
Spåntapeten jag har har spån mellan två papperslager. Med skrapan hyvlar jag av 10-15 cm breda remsor men jag har tur i att det är tapeten under som delar på sig. Skulle spåntapeten vara limmad direkt på gipset vore det bredspackling, renoveringsgips eller byta skivorna som enda alternativ.
 
Byggt ihop min lilla central :crysmile:
 
  • Monterad elcentral med flera säkringsrader och anslutningar på ett matbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 8 till
  • Laddar…
Det är ju inte julafton förän imorgon.. :oops:
Hus och staket utsmyckade med julbelysning på kvällen innan julafton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

100m slinga uppsatt.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Byggt ihop min lilla central :crysmile:
Herregud, jag avundas inte den som ska in och jobba i den centralen sen. Jag förstår inte hur eletrikerna pallar med att jobba med så lite utrymme.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Dvs jag? :crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dvs jag? :crysmile:
När du kopplat in allt i den där centralen kan du väl lägga ut en bild också?
Jag har själv flera såna Gamma centraler, men sista modulraden anvnder jag aldrig så man får lite plats och kan se och arbete i kabelanslutningarna.
Början till min huvudcentral står i garaget, ett Rittal 2000x800x400 skåp, ska bli skönt med plats :)
 
Jag skulle inte ha något på sista raden men där blev säkringen till VP som är utanför JFB, PSK-automat till ytterbelysningen, finskydd till mediagruppen och trafon till 24V. Så när allt var på plats såg jag att det nästan tog hela raden ändå. Där är säkert 10 reservsäkringar i mitten just nu, men de kan bli bra att ha :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Skrapade ner resten av spåntapeten.

[bild]

Luftrenaren gör nytta, detta var efter dagens skrapade, drog ett svep med dammsugaren på förfiltret.
sådan ska jag nog köpa, till nästa etapp av vår renovering
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Byggt ihop min lilla central :crysmile:
Är det hylsor eller eltejp på undersidan till HB? Eller både och månne?
 
Både och. Det är dubbla 6mm RK eftersom det är två jordfelsbrytare. Rkn är lite ihoptejpad innan hylsan :)
 
  • Gilla
Anders_Nilsson och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Både och. Det är dubbla 6mm RK eftersom det är två jordfelsbrytare. Rkn är lite ihoptejpad innan hylsan :)
Får man fråga herrn vilka hylsor han använder sig utav?
 
Minns inte nu, gjorde just den delen för 3 år sedan. Men tror det är Abikos 10mm hylsor.
 
X xLnT skrev:
När du kopplat in allt i den där centralen kan du väl lägga ut en bild också?
Jag har själv flera såna Gamma centraler, men sista modulraden anvnder jag aldrig så man får lite plats och kan se och arbete i kabelanslutningarna.
Början till min huvudcentral står i garaget, ett Rittal 2000x800x400 skåp, ska bli skönt med plats :)
2000x800x400, bor du på en herrgård och planerar massor av styrningar? :p
 
R rqx skrev:
2000x800x400, bor du på en herrgård och planerar massor av styrningar? :p
Jag bygger en herrgård ja, men styrningar nä :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.