4 369 619 läst · 32 118 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu går lådan lätt in under bänken - och ut om jag får lust. Nästa steg blir kanske ett drag, typ resväska, på ovansidan. Städad bänk och golvet framför lådorna. Bra om de går att dra ut.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Lekt plattsättare, konstaterat att jag behöver träna armar och bröst lite mer, kräver mycket kraft att trycka dessa pjäser... 12mm kam och dubbellimmat.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
@Ramnemark "Duschväggen" är 60x120, dock nerkapad till 60x100, i övrigt är det 60x60 med undantag för passbitarna.
Skrapade ner resten av spåntapeten.
Luftrenaren gör nytta, detta var efter dagens skrapade, drog ett svep med dammsugaren på förfiltret.
Spacklade i groparna på väggen och skruvarna i taket. Testade sedan Full-Circle slipen skarpt första gången och det är det mest lätta och dammfria spackelslipningen jag gjort. Med dammsugaren kopplad blev det inget synbart damm och stora runda skivan ligger alltid plant mot vägg eller tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Luftrenaren gör nytta, detta var efter dagens skrapade, drog ett svep med dammsugaren på förfiltret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spacklade i groparna på väggen och skruvarna i taket. Testade sedan Full-Circle slipen skarpt första gången och det är det mest lätta och dammfria spackelslipningen jag gjort. Med dammsugaren kopplad blev det inget synbart damm och stora runda skivan ligger alltid plant mot vägg eller tak.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Fortsatt leka plattsättare, trots träningsvärken från gårdagens övningar!
8 m² avklarat totalt, 30m² kvar, med nuvarande tempo om 4m²/dag så är det 7 plattsättardagar för att komma i mål med väggarna, fast det är många håltagningar och udda sågningar så rimligt är väl minst 10 dagar.
Gör av med 4,2kg fix per m² inkl lite spill, får bli en inventering och se hur mycket som behöver kompletteras.
8 m² avklarat totalt, 30m² kvar, med nuvarande tempo om 4m²/dag så är det 7 plattsättardagar för att komma i mål med väggarna, fast det är många håltagningar och udda sågningar så rimligt är väl minst 10 dagar.
Gör av med 4,2kg fix per m² inkl lite spill, får bli en inventering och se hur mycket som behöver kompletteras.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 741 inlägg