3 335 900 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jepp, kompressorn var trycklös när jag provade, jag gissar att förklaringen är "biltema", köpte ett paket där för några år sedan med blåspistol, luftpåfyllare och spiralslang, är det samma som du har? Provade även koppla blåspistol och luftpåfyllare direkt i kompressorn, och det fungerade med lite milt våld, så kränger dom med kompressorn och köper nytt istället!bulleribock skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta låg i brevlådan när man kom hem från jobb idag. 8st 1m och 2st 2m. Dom som är 1m ska jag portionera ut till barnen som lyckats knäcka alla mina andra tumstockar. 149:- på tradera måste anses som ett fynd.
Fluken är grymt välkommen i familjen. Slipper jag testa spänning med fingret.
Biltema va felet, sålde slang, luftpåfyllare o blåspistol tillsammans med gamla kompressorn, köpte ett nytt paket (dock inte biltema) o det passade perfektbulleribock skrev:
Redigerat:
Efter att ha gått kurs med Anton har intresset för sömnad ökat. Man vill ju vara mångsidig! Beställde hem lite allt möjligt från tyg.se, speciellt de blå och röda trådkaparna tror jag är riktiga kap! Också insett att ett måttband saknats i EDCn.
Logga in
Skapa konto
Ja, det är ambitionen. Alla spindlar förutom sågklingan har räkneverk med 10-delar vilket fungerar väldigt bra. Klinga har dock bara en grov skala som jag inte alls gillar. Helt ok om man kör stora serier, men för oss som ställer om ofta så är det riktigt segt. Så en digital tror jag kommer att göra det lättare att hitta till perfekt resultat.P Pysslarn skrev:
Har precis monterat upp och trimmat in skalan, imorgon blir det montage av displayen.
En bra vecka avslutas med experimentella Bloody Marys på TacoBar som dagen till ära fått slut på tomatjuice
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om du tänker på svarven vet jag inte så mycket ännu mer än att den är tung och nu står helt i vägen mitt i verkstan. Måste få hjälp att flytta träsvarven innan jag kan installera den här. Sen blir det nog många frågor här när jag ska försöka få den att fungera.jonmo skrev:
Städet är 48 kg från Nydqvist & Holm AB (Nohab) i riktigt fint skick, troligen ett fantastiskt bra städ för knivsmide.
Den tyska Dominon är en Domnio beställd från tyskland
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Nu borde du klara dig på städfronten med tot 150 kg städ. Härligt med svarven och dominon. Vad är det för svarv?
Redigerat:
Faktist både 97 och 186 kg sedan tidigare så visst borde jag klara mig. Men hon var så fin där hon stod bredvid svarven i den smutsiga kalla ladan så jag hade inte hjärta att lämna henne kvar. Mest rationellt kanske ändå är att hitta ett nytt kärleksfullt hemBjörn Melander skrev:
Svarven är inte direkt splitter ny och jag fick med en del tillbehör och alla utbytbara kugghjul. Körd senast för tio år sedan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto