Grattis!
Vart ska detta sluta?
En maskin i veckan nästan...
Ser fram emot nästa veckas maskin

:love:

• Två obrutna kartongförpackningar med DeWALT varumärkesverktyg på ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
M MF90 skrev:
:love:
grattis till bra maskin!

Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
grattis till bra maskin!
Tack! :)(y)

Plockade upp den här på blocket av en slump. Hade ju varit fint med växellåda, men det blir nog en större maskin senare när jag hittar en sån. Verkar vara bra skick överlag dock, så det är nice.
En begagnad grön pelarborrmaskin på ett arbetsbord i en verkstad med verktyg på väggen.
Skapa konto

Begagnad grön ARBOGA pelarborrmaskin med skylt och specifikationer i en verkstad.
Skapa konto

Grön maskindel med slitage köpt begagnad, synliga mekaniska detaljer, saknar växellåda.
Skapa konto

Begagnad maskindel köpt via Blocket utan växellåda i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 11 till
  • Laddar…
Denna fick jag hem efter jag budat hem den
Trevlig pjäs ska bara skaffa lite frässtål och ha någonstans att köra den. Vilket årtal kan det va på den? Förpackningar av Elu handöverfräs MOF 96 och tillbehörsset med bilder på verktygsanvändning.
Skapa konto
Närbild på typskylt för en äldre maskin med specifikationer 24000 RPM, 600W, 220V, tillverkad i Schweiz.
Skapa konto

Äldre modell av en bordmonterad överhandsfräs med träbit fastsatt i skruvstycket, i en verkstad med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Beroende på vad du gav för den kan det nog vara ett bra köp! Dewaltfräsarna är ju i många fall ombrandade Elumaskiner.
Har en likadan efter pappa, han köpte den nog tidigt nittiotal; men jag misstänker att de sett likadana ut i bra många år.

Den där kan du ha mycket nytta av!
//Ronnie

• Gilla
Hojte
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Plockade upp den här på blocket av en slump. Hade ju varit fint med växellåda, men det blir nog en större maskin senare när jag hittar en sån. Verkar vara bra skick överlag dock, så det är nice.
8400 rpm!! helt galet! (y)

Har en liknande fräsutrustning ärvd efter svärfar och den är köpt i slutet av 70-talet.
/Leif

Fick hem denna idag. Klart nöjd, mycket tystare än jag vågat hoppas på!
AERFAST oljefri luftkompressor AC10304, vit med mätare och anslutningar.
Skapa konto

Ställer samma fråga en gång till.
Två luftslangar med kopplingar, en med svart spiral och den andra med orange spiral.
Skapa konto

• Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Fick hem denna idag. Klart nöjd, mycket tystare än jag vågat hoppas på!
[bild]

Ställer samma fråga en gång till.
[bild]
Jag har samma fabrikat av kompressor och likadan slang och där passar det, har du provat att koppla med trycklös kompressor?

• Kompressor av märket Aerfast och en orange spiralformad luftslang kopplad till den.
    Skapa konto
Digital!

Digital skjutmått med nollställt värde på displayen, på ett bord med lösa delar.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Beroende på vad du gav för den kan det nog vara ett bra köp! Dewaltfräsarna är ju i många fall ombrandade Elumaskiner.
Har en likadan efter pappa, han köpte den nog tidigt nittiotal; men jag misstänker att de sett likadana ut i bra många år.

Den där kan du ha mycket nytta av!
//Ronnie
Jag vet ärligt talat inte om Det var ett bra pris eller inte men man får ju inte en överhandsfräs med bord och tillbehör för det priset idag iaf om man ska köpa ett kvalitésmärke ;)

Hojte Hojte skrev:
Denna fick jag hem efter jag budat hem den
Trevlig pjäs ska bara skaffa lite frässtål och ha någonstans att köra den. Vilket årtal kan det va på den? [bild] [bild]
[bild]

Troligtvis är den tillverkad innan -90. De Italienska/Slovenska maskinerna är svarta med blå strömbrytare.
Eftersom du inte kan köpa en maskin med lika kvalite i komponenterna som vare sig Sweixccxziska eller Italiensk/Slovenska ELU Kan du vara nöjd, jag såg samma auktion och hann komma på att jag visserligen villhövde maskinen men inte orkar göra plats för den, 2500 var mitt tänkta maxbud.

• Gilla
Hojte
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Sweixccxziska
Ytterligare en rolig stavning på detta alpland. :)

• Gilla
Hojte
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.