4 362 254 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
"host harkel.."
Vinter sa ni, nä inte än va..?
Men det gick över förväntan med hjälp av frun
Töar nog bort till veckan, då kan jag rulla ihop skyddet bättre. Men hade vi inte fixat detta nu hade det nog kommit mer och skyddet knäckts..
Vinter sa ni, nä inte än va..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det gick över förväntan med hjälp av frun
Logga in
Skapa konto
Töar nog bort till veckan, då kan jag rulla ihop skyddet bättre. Men hade vi inte fixat detta nu hade det nog kommit mer och skyddet knäckts..
Inget direkt namn, mer ett nummer, men Borosan Decor 33524 står det på etiketten, se bildMazen skrev:
Logga in
Skapa konto
Den bästa tapet jag satt upp. Då har jag ändå satt dyrare och "bättre" i tidigare bostäder. Allt gick förvånansvärt lätt, även där det var trixigt i hörn ovanför skåp och så.
Köpte den på en Happy Home-butik i Nora, 199:-/rulle, och den var en av de som fanns hemma utan att behöva vänta på nån beställning.
Både frun och jag fastnade ganska omgående för den. Den finns även i andra färger med likadant mönster.
Härligt, det är ju bara att hoppa iFredrikR skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Stämmer, en Contura 320A. Det är inte tjälsten utan sk ”Art stone” vilket jag gissar är någon form av betong. Vi har grå sten i andra delar av vardagsrummet så tycker det matchar bra! Nej, vedförvaringen fanns bara i svart, men det hade vi nog valt ändå.richardtenggren skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Tusen tack för infonKeiller skrev:Inget direkt namn, mer ett nummer, men Borosan Decor 33524 står det på etiketten, se bild
[bild]
Den bästa tapet jag satt upp. Då har jag ändå satt dyrare och "bättre" i tidigare bostäder. Allt gick förvånansvärt lätt, även där det var trixigt i hörn ovanför skåp och så.
Köpte den på en Happy Home-butik i Nora, 199:-/rulle, och den var en av de som fanns hemma utan att behöva vänta på nån beställning.
Både frun och jag fastnade ganska omgående för den. Den finns även i andra färger med likadant mönster.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Byt låsen på nya huset.
Det kändes säkrast då vi inte visste ifall vi fått samtliga nycklar.
Passade på att byta låsen på uthuset samtidigt.
1500kr för 3st lås med 5st nycklar. Låssmeden skulle ha 450kr per lås för att lägga om. Valet blev enkelt. Tog tot 20 min att byta.
Nu är vi helt säkra på att vi äger alla nycklar till vårt hus.
1500kr för 3st lås med 5st nycklar. Låssmeden skulle ha 450kr per lås för att lägga om. Valet blev enkelt. Tog tot 20 min att byta.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Köpte du Assa d12? Jag har bytt till det och fick komplettera med frostbricka då det blev kondens inne annars.fgo skrev:Byt låsen på nya huset.
Oj jag vet inte. Det var dorma
Var lite otydlig kanske, bytte låscylindern.
Men i förra huset installerade vi en ny dörr med kista och allt. Där var vi tvungen att komplettera med en pappbricka för att motverka kondens. Men det hjälpte inte helt så jag tog lite underlagsfoam och klippte till. Blev helt bra efter det.
Var lite otydlig kanske, bytte låscylindern.
Men i förra huset installerade vi en ny dörr med kista och allt. Där var vi tvungen att komplettera med en pappbricka för att motverka kondens. Men det hjälpte inte helt så jag tog lite underlagsfoam och klippte till. Blev helt bra efter det.