4 362 342 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skruvat stöd och justerat för kommande smyg på nya altandörren. När huset byggdes använde snickarna den här metoden med skruvar och vinkelhake. Fungerar bra och tar inte allt för lång tid.
Skruvade även ihop ett steg och väntar på blecket.
Skruvade även ihop ett steg och väntar på blecket.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Målat taket i blivande duschutrymmet med våtrumssystem från Alcro. Målat ner 10cm för anslutning av tätskiktet på ett bra sätt.
Grundningen var inge rolig att jobba med, typ som ett tätskiktsmembran och luktade apa.
Vart 3 strykningar av täckfärgen.
Grundningen var inge rolig att jobba med, typ som ett tätskiktsmembran och luktade apa.
Vart 3 strykningar av täckfärgen.
Spikat panel på den minst besvärliga sidan. Snett och vint (de snygga stod den bättre hälften för). Underbart att bli seg i armarna av att spika så få, det betyder nog att jag borde spika fler och oftare.
Igår rensade jag hängrännor, förhoppningsvis har vi tillräckligt få kvarvirvlande för att vi ska slippa fler gånger i höst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Igår rensade jag hängrännor, förhoppningsvis har vi tillräckligt få kvarvirvlande för att vi ska slippa fler gånger i höst.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde den sista uppglesningen i svarvrummet och klädde väggen med lite gamla råspontsluckor jag hade liggandes. Räckte med lite uppfinningsrikedom till hela väggen. Nu ska allt färdigskruvas bara.
Sedan lade jag förhoppningsvis ett sista lager lack på överliggaren till trappräcket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan lade jag förhoppningsvis ett sista lager lack på överliggaren till trappräcket.
Bytte ut en lysrörsarmatur mot en LED-dito i pannrummet igår, ungefär dubbla ljusstyrkan mot halva förbrukningen. ”Återvann” lysrörsarmaturen genom att installera den i den tidigare ljuslösa friggeboden. Sedan gick jag lös med stålborsten på vinkelslipen på en gammal sektionsradiator jag fick tag i från en rivningskåk. Fyllde den sedan med vatten för att se att den håller tätt. Insåg dock att radiatorn var felvänd sett till fästena (luftnippeln hamnar i nedre hörnet), så jag får gå lös lite till på baksidan där jag inte var lika noggrann.
Tanken är att radiatorn ska målas och sättas upp i lilla gästrummet som vi fixade för några år sedan, för att kunna bocka av det rummet helt.
Logga in
Skapa konto
Tanken är att radiatorn ska målas och sättas upp i lilla gästrummet som vi fixade för några år sedan, för att kunna bocka av det rummet helt.
Redigerat:
Monterat överliggaren på trappräcket, spacklat och fogat en gång.
Sedan skruvade jag färdigt råspontsväggen i svarvrummet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan skruvade jag färdigt råspontsväggen i svarvrummet.