Mörka årstiden närmar sig..
Det vet man när man inte hittar till soptunnorna och man måste ha pannlampa på sig för att skruva upp en lampa ute, ok jag blev avbruten av kvällsmaten.. ;)
Upplyst entrédörr på kvällen med en stege och byggmaterial i oordning på en grusgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lär röja upp lite i röran där nu bara. :oops:

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Igår krattade jag lite sten med hjälp av mamma och grässådd idag. Resten ska fixas idag också. Rätt stor skillnad på före och efter. En nykrattad trädgård redo för grässådd, med träd i bakgrunden.
Skapa konto
Nykrattad trädgård med jämnad stenmark nära en byggnad, redo för grässådd.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Igår krattade jag lite sten med hjälp av mamma och grässådd idag. Resten ska fixas idag också. Rätt stor skillnad på före och efter.[bild] [bild]
Tjusigt!!

Jag har befriat väggarna från masonite och vävtapet.

Renoveringsarbete där väggar befriats från masonite och tapet, exponerat trä och tegel, röra av byggmaterial.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har befriat väggarna från masonite och vävtapet.

[bild]
Ja de ser väldigt fria ut ;)

Tegelområdet, vad är det (ser ju att det är trä på annat håll) ? *mest nyfiken*

Det är en del av den 7 meter breda skorstenen...
Till vänster om teglet där man kan skymta en ventil uppe vid taket har det stått en kakelugn. Till höger är köket med spiskåpa och elspis från 1955.

Renoveringsrum med en del av en bred tegelskorsten, synlig ventil, stegar och en glimt av köket med spiskåpa.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
D09
Rensat markrännan..

Förvånad över hur mycket skit som ryms där

• En rengjord markränna vid en terrass med borttagna galler och en kolgrill i förgrunden.
    Skapa konto
  • Rensad markränna med löv och smuts, gul kratta, på stenplattor utomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Uppgrävning runt ett stolpfundament med synlig betongklump, verktyg och en trottoarplatta på gräset.
Skapa konto

Hade varit gött med en pikmaskin

Nedgrävd lampa i trädgård, fallna verktyg och gult skjul i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Har målat garaget

• Ny målad texturerad vit fasad på ett garage med två fönster och gröna fönsterluckor.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Stomme av metallreglar för ett snickeri i ett pannrum, med stege och isolering synlig.
Skapa konto
Påbörjad uppbyggnad av snickeri med metallreglar i ett betongrum, isolering synlig, byggmaterial och verktyg utspridda.
Skapa konto
Uppbyggnad av litet snickeri med verktyg och trämaterial i ett trångt utrymme med tvättmaskin.
Skapa konto
Äntligen börjat regla upp för mitt lilla snickeri i pannrummet. Bara lite svårt att röra sig i tvättstugan....

• Gilla
Fario och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Hade naturligtvis räknat fel och hade en regel för lite. Inte en vägg som är rak, tack gode Gud för laserpass.

• Gilla
andost
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Hade naturligtvis räknat fel och hade en regel för lite. Inte en vägg som är rak, tack gode Gud för laserpass.
Världens bästa verktyg. Nästan iallafall

• Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Påbörjat planering/renovering av ett rum i huset som aldrig blivit renoverat.
Börjar med det jobbigaste: Hålkälslist.
Gör några mallar av överblivna listsnuttar då det är flera vinklar och en kort snutt snedtak.
Kommer ta sin lilla tid då vi inte klurat ut vilket tillvägagångssätt som blir bra.
Ogjord hörna av ett rum med ojämna hålkälslister och en del av ett snedtak som behöver renovering.
Skapa konto
Ett rum under renovering med borttagen taklist och synlig väggskada i hörnet.
Skapa konto
Renovering i process, hand visar anpassning av hålkälslister i ett hörn med flera vinklar.
Skapa konto
Renoveringsprojekt som visar ett hörn av rummet med gammal hålkälslist och sprickbildning.
Skapa konto

Var uppe på vinden för att se om getingarna gjort vinter så jag kunde ta ner getingboet modell basketboll. Det hade de inte, men de var var ganska trötta och sega och gick mest runt i spånet.

När jag liks var där uppe tänkte jag att jag kunde göra nån nytta iaf. I vintras upptäckte jag med värmekameran att en vägg tydligen var helt tom på spån. Huset är visserligen tilläggsisolerat, men den isoleringen gör ju liten nytta om kalluften blåser rätt in i huset från vinden...

Termisk bild på en vägg med varierande värmeområden, visade med FLIR-kamera, som används för att upptäcka isoleringsbrister.
Skapa konto

Sagt och gjort, jag kröp till taket intill väggen och skyfflade ner lite (ok, jättemycket) spån tills väggen var full. Väntade sedan tills temperaturen kröp ner till nollan och tog en ny bild, och nu ser det betydligt bättre ut. Det blev dock lite tomt på taket så jag får fylla på med någon säck till innan vintern!

Värmekamera bild som visar isoleringsbrist i en vägg, temperaturmätning på 22.5°C indikerad.
Skapa konto

• Gilla
LenaSuzanna och 8 till
  • Laddar…
Blev ett rör till köksfläkten idag

• Installation av rör till köksfläkten på ett metalltak med verktyg i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.