210 508 läst · 565 svar
211k läst
565 svar
Lee residence - Nybygge, 2 plan i Isotimber
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Läste av förbrukningen för FTX efter rep. Nu har det dragit 26kWh på 32d, dvs 0,8kWh/d. Klart rimligare en med snittlast på under 34W.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något...
Huset är inbott ordentligt och det mesta börjar komma på plats av det där "det fixar vi senare" sakerna. Sista duschväggen är nu monterad och plattorna runt grunden är jag halvvägs med. Frun har grävt ut för trappan som skall gjutas så snart ryker lastpallarna!
Huset är inbott ordentligt och det mesta börjar komma på plats av det där "det fixar vi senare" sakerna. Sista duschväggen är nu monterad och plattorna runt grunden är jag halvvägs med. Frun har grävt ut för trappan som skall gjutas så snart ryker lastpallarna!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Måste verkligen säga att det var ett kul husbygge att läsa om. jag har själv köpt hus i kommunen men ute på landsbyggden. Det är verkligen något speciellt att bo så här.
Jag har ju utmaningen att bygga om och bygga efter mina visioner. Vilken dröm du har uppfyllt genom att bygga nytt.
Jag har dock "fördelen" med lösvirkeshus och plintgrund att det mesta går att lösa och komma åt. Som det ser ut idag skulle jag helt klart bygga i trä även i framtiden.
Jag har ju utmaningen att bygga om och bygga efter mina visioner. Vilken dröm du har uppfyllt genom att bygga nytt.
Jag har dock "fördelen" med lösvirkeshus och plintgrund att det mesta går att lösa och komma åt. Som det ser ut idag skulle jag helt klart bygga i trä även i framtiden.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kul!
Många gör inte resan med hus. För sådana som du och jag är det nog nästan ett måste att ha något att jobba på och friheten att kunna bygga lite som man själv vill (och kommunen tillåter ).
Lycka till med ditt hus!
Många gör inte resan med hus. För sådana som du och jag är det nog nästan ett måste att ha något att jobba på och friheten att kunna bygga lite som man själv vill (och kommunen tillåter ).
Lycka till med ditt hus!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 721 inlägg
När kommer väggarna?
Självbyggare