4 367 090 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vilket makalöst läckert, ehmm, bygge?FredrikR skrev:Efter noggrant planerande, mätande och funderande kom jag fram till att jag nog borde ta hjälp med beräkningarna.
Men då gräset började bli långt, utanför det nysådda, och brädgårn hade stängt skred jag till verket i lätt regn dessutom.
Material fanns det gott om, med lite fantasi, gammal regel som börjar vrida sig - flygplan lär jag nog aldrig bygga ett. Några strön och en bit räl.
Voila!
[bild]
Tom. katten såg skeptisk ut i buren.
Ta semester sa dom,
Du vilar upp dig sa dom.
Satt plywood i badrummet, alltid mycket sågning i små rum och många hål för el och vvs.
Du vilar upp dig sa dom.
Satt plywood i badrummet, alltid mycket sågning i små rum och många hål för el och vvs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Skruvat kjol och fortsatt med utsidan av altanen
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
· Bengtsfors
· 13 inlägg
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
- Bengtsfors
- 13 inlägg
Jag längtar tills jag kan börja dela med mig av mer husrelaterade saker, idag har jag befriat ladan från ivriga nässlor och annan kul växtlighet. Nässlorna blir kosttillskott till gräsklipparna under vintern
Fortsatt semester i badrummet. All gips uppe och taket spacklat en gång, tack gode gud att man inte blev målare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad ska det bli?FredrikR skrev:Efter noggrant planerande, mätande och funderande kom jag fram till att jag nog borde ta hjälp med beräkningarna.
Men då gräset började bli långt, utanför det nysådda, och brädgårn hade stängt skred jag till verket i lätt regn dessutom.
Material fanns det gott om, med lite fantasi, gammal regel som börjar vrida sig - flygplan lär jag nog aldrig bygga ett. Några strön och en bit räl.
Voila!
[bild]
Tom. katten såg skeptisk ut i buren.
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
· Bengtsfors
· 13 inlägg
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
- Bengtsfors
- 13 inlägg
Nånstans ska en ju borsta tänderna också, gärna på behändigt avstånd från brunnen så idag fick det bli ett litet flyttbart ”utekök”. Funkar det najs ska det målas och få fötter och lite annat gött, kom gärna med förslag på hur det kan bli ännu mer najs! Utöver det har jag i vanlig ordning slagit gräs och utökat gräsklipparnas ansvarsområde.
Skruvat färdigt trädäcket
(förre - - - - >efter)
(förre - - - - >efter)
Planterat tujor i rad. Bara resten kvar. Bild två visar rotavdrag från planteringsdiket. Skräpträden på kommunens remsa (som de såklart inte sköter) har tagit sig in och livnärt sig på gräsmattan också
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto