3 397 778 läst · 18 271 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Blir en stor skärbräda detta! 95x54cm.
Nej, den ska faktiskt delas upp i 4 tänkte jag.
En stor till mig själv har jag gjort också. Den är 54x34cm. Det blev 3 limningar, orkar inte fler. Detta är resultatet direkt från planhyveln! Offerbit i bakkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, den ska faktiskt delas upp i 4 tänkte jag.
En stor till mig själv har jag gjort också. Den är 54x34cm. Det blev 3 limningar, orkar inte fler. Detta är resultatet direkt från planhyveln! Offerbit i bakkant.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter
jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte
jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag vill också ha en Martinez, men när jag nämnde priset på den för tjejen så kollade hon på mig ungefär som om jag skulle fått en hjärnblödning...P pleqtiz skrev:Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter
Inte kattaskit...
- 1 Titanium Handle
M1 16" Titanium Framing Handle - Black Powder Coat Finish
USD $205.00 - 2 Head
M1 15oz Smooth Face Framing Head
USD $53.96 - 3 Grip
M1/M4 Curved Grip - Black Overlay/Orange Cap
USD $34.95 - 4 Assembly
Assembly Fee
USD $25.00
Inte för att man är snickare, på sin höjd ägare av hammare&spik, men verktygsnörd så det räcker...får fundera...lite...ajaj...
Jag som trodde att jag var den siste som använder hammare när jag snickrar. Annars tycker jag alltid att alla skruvar allt, eller använder spikpistol. Utom här i tråden då där den ena mer fantastiska varianten på den andra av limfogar visas. Men likväl - aldrig en spik.
Inte här kanske, men på andra ännu nördigare ställen på nätet har ju spikar varit det coolaste som finns några år nu. En viss Chris S har ett finger med i spelet som vanligt:
https://blog.lostartpress.com/2015/07/11/the-bare-bones-basics-of-nail-technology/
PS. Jag spikade regelverket till min trall i somras för det kändes fetare.
https://blog.lostartpress.com/2015/07/11/the-bare-bones-basics-of-nail-technology/
PS. Jag spikade regelverket till min trall i somras för det kändes fetare.
Gjort om en överbliven 1.5 kW elmotor till en polermaskin med reglerbar hastighet. Behövdes den tydligen lite udda produkten spännring med 24 mm ID, två stora rundbrickor och lite kablage till frekvensomriktarens uttag. Ska i första hand monteras en riktigt stor hårdstampad filtskiva, för att polera eggar..
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag har ju satt några meter panel under året, tror jag gjort av med 4000 spik drygt, allt med hammare även fast jag har spikpistol
Update: har ju faktiskt fäst fasadskivorna från isover med spik också, dock inga större mängder
Update: har ju faktiskt fäst fasadskivorna från isover med spik också, dock inga större mängder
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Vilken samling! Mindre förmögenhet, jag har själv den fiskars hammaren i 22oz riktigt nöjd med den..P pleqtiz skrev:Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter