3 390 881 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Vad använder du för typ av färg?De Stilj skrev:
Har två grythyttan som jag håller på med. Tänkte först blästring och pulverlack, men har nog gett upp den tanken.
Fixat en av de sista detaljerna i skickarboden. Täcka ovansidan av muren med trä. Valde den fulaste plankan jag hade hemma. Skev och skruvad så slutresultatet blev bara 18mm tjockt. Limmade en avsågad bit som en kant för att ge illusionen av att plankan var dubbelt så tjock.
Ska lägga upp bild på slutresultatet också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Snygg lösning och imponerande omsorg om detaljerna! Du kommer att få en riktigt fin verkstad i alla avseenden, det är tydligt.V vectrex skrev:Fixat en av de sista detaljerna i skickarboden. Täcka ovansidan av muren med trä. Valde den fulaste plankan jag hade hemma. Skev och skruvad så slutresultatet blev bara 18mm tjockt. Limmade en avsågad bit som en kant för att ge illusionen av att plankan var dubbelt så tjock.
[bild] [bild]
Imponerande jobbat, grattis!
//Ronnie
Det är bara att kolla en reservdelslista. Vad är det för modell? en 234 kanske?Frustrator skrev:
https://www.ereplacementparts.com/husqvarna-234-198404-chainsaw-parts-c-114486_114487_114941.html
Lokala sågbutiken har också såklart...
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Jobbar vidare med våningssängen. Rummet där den ska monteras är inte rakt på något håll, så jag behöver hitta på en upphängningslösning som medger en viss justerbarhet både i längd och vinkel. Jag har gjort sidan med något lite övermått på längden och tänker mig att kapa till den till exakt längd vid montering på plats.
Tanken är att skruva upp ett fäste på vardera kortväggen med långa, grova skruvar, och sedan haka på sängsidan på fästena.
Skruvarna som håller sidan i väggfästena ska egentligen inte ta någon kraft. Får se om det funkar.
Tanken är att skruva upp ett fäste på vardera kortväggen med långa, grova skruvar, och sedan haka på sängsidan på fästena.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skruvarna som håller sidan i väggfästena ska egentligen inte ta någon kraft. Får se om det funkar.