integration Home Assistant/öppet api är det som jag väntar på. Innan dess så avvaktar jag med att investera i fler plejdC crazytok skrev:Ojojoj, den gamla godingen! Försök ta dom djupa tonerna om ni kan...
Home Assistant? Ptja, att kunna trigga belysning på fler sätt än bara säga Tänd belysningen med Alexa. Tex koppla ihop det med larmet, eller när dörrar öppnas eller att det släcks när man inte är hemma. Eller scener där du kombinerar styrning av belysning ihop med annat, tex mörkläggning, starta tv, rätt ingång på förstärkare mm.... bara fantasierna som sätter gränsen!
Letade lite och hittade ett uttalande om Google home från Plejd VD. Det var väldigt vagt dock, någon som sitter på mer info om när det är planerat att komma?C crazytok skrev:
Man kan tända på 3 sätt med ratten, vrid vänster ljudlöst så tänder Plejd på minnivå perfekt för att kolla på barnen, ett lätt tryck tänder på senaste nivå, vrid höger Plejd tänder till inställd maxnivå.Peter2400 skrev:
En liten korrektion bara, den startar på 20% respektive 70% vid vänster och högervrid. Dessutom kan man använda dubbelklick i ett scenario om man vill.L Leif i Skåne skrev:
Det är vad man ställer som minnivå vilket är den minsta som en LED tänder på, det är inte samma som min dimnivå som i princip kan sättas till släkt. Men har LED lampa varit spänningslös måste man upp över min tändningsnivå. PLEJD har flera inställningar i avancerad avd.Müssli skrev: