alm82 Andreas La Motte skrev:
Klockan kan ju inte fortsätta gå när strömmen försvinner, då slutar så klart även tidsfunktionerna fungera tills klockan synkats med rätt tid.

Det hade varit smart med ett inbyggt litet batteri/supercap som håller liv i klockan som vanliga kopplingsur brukar ha
Det finns ju en lite ryggsäck till plejden med batteribackup. Räcker med en i hela installationen. Skärmdump av en apparatanslutning med batteribackup, märkt "BAT-01", i ett smarthems-system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Ojojoj, den gamla godingen! Försök ta dom djupa tonerna om ni kan... :crysmile::crysmile:

Home Assistant? Ptja, att kunna trigga belysning på fler sätt än bara säga Tänd belysningen med Alexa. Tex koppla ihop det med larmet, eller när dörrar öppnas eller att det släcks när man inte är hemma. Eller scener där du kombinerar styrning av belysning ihop med annat, tex mörkläggning, starta tv, rätt ingång på förstärkare mm.... bara fantasierna som sätter gränsen! :)
integration Home Assistant/öppet api är det som jag väntar på. Innan dess så avvaktar jag med att investera i fler plejd

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
T trampare skrev:
integration Home Assistant/öppet api är det som jag väntar på. Innan dess så avvaktar jag med att investera i fler plejd
Håller med! Var helt såld i början men nu saknar jag mycket funktioner!
Home assistant integration skulle vara grymt. Finns det tecken på att det kan komma?

Njae, inte egentligen. Men iom integrationen till Alexa och Google Home så hoppas jag kunna koppla ihop det med Home Assistant den vägen....

Finns där någon likvärdig produkt som har integration med Alexa, Google och Apple i dagsläget?

Det skulle väl vara Shelly isf... funkar även med Home Assistant. Till en femtedel utav priset jämfört med Plejd! :oops:

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Låter det mycket när man trycker på plejd vridadapter?

C crazytok skrev:
Njae, inte egentligen. Men iom integrationen till Alexa och Google Home så hoppas jag kunna koppla ihop det med Home Assistant den vägen....
Letade lite och hittade ett uttalande om Google home från Plejd VD. Det var väldigt vagt dock, någon som sitter på mer info om när det är planerat att komma?

M MikaelR skrev:
Låter det mycket när man trycker på plejd vridadapter?
Inte ljudlös, men betydligt tystare än vanliga vriddimmers med tryck.
Går att trycka riktigt försiktig om man behöver smyga, eller så tar man fram mobilen.
Bästa dimmern vi haft, även barnen och frugan gillar den.

• Gilla
MikaelR
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Inte ljudlös, men betydligt tystare än vanliga vriddimmers med tryck.
Går att trycka riktigt försiktig om man behöver smyga, eller så tar man fram mobilen.
Bästa dimmern vi haft, även barnen och frugan gillar den.
[video]
Man kan tända på 3 sätt med ratten, vrid vänster ljudlöst så tänder Plejd på minnivå perfekt för att kolla på barnen, ett lätt tryck tänder på senaste nivå, vrid höger Plejd tänder till inställd maxnivå.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
sir_erken sir_erken skrev:
Letade lite och hittade ett uttalande om Google home från Plejd VD. Det var väldigt vagt dock, någon som sitter på mer info om när det är planerat att komma?
Om inte VD för företaget kan vara mer konkret, så är jag tveksam om någon forummedlem sitter inne mer mer info.

L Leif i Skåne skrev:
Man kan tända på 3 sätt med ratten, vrid vänster ljudlöst så tänder Plejd på minnivå perfekt för att kolla på barnen, ett lätt tryck tänder på senaste nivå, vrid höger Plejd tänder till inställd maxnivå.
En liten korrektion bara, den startar på 20% respektive 70% vid vänster och högervrid. Dessutom kan man använda dubbelklick i ett scenario om man vill. :)

Müssli Müssli skrev:
En liten korrektion bara, den startar på 20% respektive 70% vid vänster och högervrid. Dessutom kan man använda dubbelklick i ett scenario om man vill. :)
Det är vad man ställer som minnivå vilket är den minsta som en LED tänder på, det är inte samma som min dimnivå som i princip kan sättas till släkt. Men har LED lampa varit spänningslös måste man upp över min tändningsnivå. PLEJD har flera inställningar i avancerad avd.

Finns det någon energimätning i appen för plejd?

M MikaelR skrev:
Finns det någon energimätning i appen för plejd?
Inte än, men Plejd verkar innehåller 2 st Hall effekt sensor så förmodligen är det bara en fråga om mjukvara.

• Gilla
MikaelR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.