992 854 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Har kommit på hur jag lättare kan pilla bort jorden från lökarna: tar bort det värsta; stoppar dem därefter, en och en, i öppna konsumpapperspåsar på det elvärmda badrumsgolvet något dygn.
Detta år fick jag ägna åtskilliga timmar med att bli av med jorden.
Detta år fick jag ägna åtskilliga timmar med att bli av med jorden.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Planterat pepparot
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Hängt upp en andra fågelmatare för frö. De små bestarna käkar nästan 3 liter solrosfrö om dagen. Nu får del även lite havrekross så får vi se vad de gillar det.
Bilderna är lite mörka eftersom jag tog dem ganska tidigt på morgonen så det var lite halvskumt ute och jag vill inte behandla dem för mycket.
Flygande best.
Fyrfota best
.
Bilderna är lite mörka eftersom jag tog dem ganska tidigt på morgonen så det var lite halvskumt ute och jag vill inte behandla dem för mycket.
Flygande best.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyrfota best
.
Logga in
Skapa konto
Jag fick tyvärr sluta med frukost, lunch och middag till mina pippifåglar. Slutade också delta i vinterfågelräkningen av samma anledning.
Råttorna förökade sig snabbt och levde gott på att fåglarna hade dåligt bordsskick. Råttorna bodde i den gamla stenmuren. Det är n ä s t a n så att jag saknar de fyrbenta.
Råttorna förökade sig snabbt och levde gott på att fåglarna hade dåligt bordsskick. Råttorna bodde i den gamla stenmuren. Det är n ä s t a n så att jag saknar de fyrbenta.
Rackartekla
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 67 inlägg
Rackartekla
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 67 inlägg
Logga in
Skapa konto
Tro det eller ej men min övervintrade (2 år nu) Krysantemum blommar fortfarande fint på verandan trots minusgrader. Verandan är inte inglasad. Ovanför hänger en Törnrosas kjortel som det också är lite liv i ännu. God Jul!
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 722 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg