KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det har varit en hel del.
Men nu på vintern hyr jag inte ut, har inte råd med uppvärmningen :)
Bi-ogas borde väl vara lämpligt som uppvärmning annars?
 
Igår fick jag ett ryck och började renovera trappan i trädgården som är gjord av stenplattor. Byggd i mitten av åttiotalet och den ser faktiskt förjävlig ut. Om man uttrycker sig diplomatiskt.

Började med det översta steget i mellersta sektionen sim satt sig och hade rasrisk. Och döm om min förvåning när jag hittade ett L-järn som stenen ska stå i. Lycka dold i sandblandad jord typ.

Gammal trädgårdstrappa av stenplattor med synlig slitage och mossa, inledande renovering syns på det översta steget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete av stentrappa i trädgård med hink, spade och synligt L-järn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd trädgårdstrappa visar gömt rostigt L-järn med spade och grusig jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev ganska bra. Nu återstår typ 6-8 steg till att göra en annan dag.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Collage av trädgårdsarbete, rensade pallkragar och växthus, med datumet "lördagen den 30 Mars".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Småpysslat ute i trädgården.. rensat lite pallkragar :)
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Vi drog igång bäcken idag, grillad korv, kaffe och bulle gjorde även denna dag :D
Fantastiskt nu när våren är i antågande
En äldre kaffekanna i förgrunden med ett porlande bäckvatten och stenar i en vårträdgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bäck med klart vatten rinner bland stenar och vårväxter, tecken på vår i antågande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vi drog igång bäcken idag, grillad korv, kaffe och bulle gjorde även denna dag :D
Fantastiskt nu när våren är i antågande
[bild] [bild]
Har ni gjort den själva? :)
 
Snigla Snigla skrev:
Har ni gjort den själva? :)
Ja, eller mest är det frugan som grävt och burit dit en massa sten :=) men detta är 1/4 av bäcken ungefär :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ja, eller mest är det frugan som grävt och burit dit en massa sten :=) men detta är 1/4 av bäcken ungefär :D
Lite sugen på en jag med, du får la fotografera hela :D

Ett jäkla släpande på sten alltså!
Imponerande!
 
  • Älska
Pappa1986
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Lite sugen på en jag med, du får la fotografera hela :D

Ett jäkla släpande på sten alltså!
Imponerande!
Ja och jag va riktigt imponerad av henne, i slutändan så är det rätt många ton sten :D
Bilderna är ju lite tråkiga nu. Ser bättre ut när det blommar, även "dammen" tänkte vi ha större men vi ville inte ha en öppen damm så vi har ett galler under småstenen.
Trädgård med stengång och säkerhetsgaller under småsten i en anlagd "dammbädd", omgiven av gräs och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsdamm med stenbädd och galler under småsten, med träbro över vattenytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stenlagd bäck med mossa täcker stenarna, synligt säkerhetsgaller under småsten, omgivet av torrt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenbelagd bäck med vatten som rinner genom trädgården, omgiven av en samling stora stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stenbelagd bäck med ett osynligt säkerhetsgaller och omgivande grönska i en trädgård, ej i full blom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Shakula och 6 till
  • Laddar…
Klippt lite i ett träd som jag tror är en hägg. Vill ha någon slags krona få hur det blir, eller om den kolar av...
Räfsat lite gammalt jox som inte blev räfsat i höstas. Pratat skit med grannen.
Nu middag, sen en stund i garaget.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Det som jag försöker odla i trädgårdslandet brukar inte alltid bli så lyckat. Däremot så växer annat i trädgården dess bättre. Späda Nässlor, Kirskål och maskrosblad är en riktig
Vitamin/mineralboost :)
Urtblad och krossade kiwiskivor på skärbräda med mortel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gröna smoothies i glas och en mortel på ett köksbord som symboliserar hälsosam kost från vilda växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Helvetesjävlasorkfan.

Försäkringsbolagets skadedjursbekämpning kunde inte göra mer...nästa steg är att gasa ihjäl dem med snöscootern.
 
  • Gräsmatta med mullvadshögar och skador orsakade av sorkar, indikerar omfattande gnagaraktivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett upprört jordhål med spridda löv och grus, antyder skadedjursaktivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Snigla
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Helvetesjävlasorkfan.

Försäkringsbolagets skadedjursbekämpning kunde inte göra mer...nästa steg är att gasa ihjäl dem med snöscootern.
Lider med dig, har flera här med :( som att åka berg-o-dalbana när man går på gräsmattan.. sedan har vi mullvad också, så man får parera mellan jordhögarna dessutom *suck*

Svårt att leva med naturen ibland alltså..
 
H Hammarfall skrev:
Helvetesjävlasorkfan.

Försäkringsbolagets skadedjursbekämpning kunde inte göra mer...nästa steg är att gasa ihjäl dem med snöscootern.

Hade dom ingen sorkmoppe?
 
Jag har en burk karbid i källaren. Det sägs ju kunna användas för sorkbekämpning. Är lite sugen på att prova. Jag är trött på att gräva upp halvätna potatisar på hösten.

Men nu i vinter så har jag haft en rödräv i trädgården var och varannan kväll, och dom är inte att förakta som sorkjägare.

Jag vart lite småsur när snön började smälta och jag hittade vad jag först trodde var hundskit på ett par ställen i trädgården. Första ställena jag hittade var nära vägen, så det låg nära till hands. Men vart efter snön smälte så är det skit precis överallt. Jag har sett en räv här då och då, men inte kunde jag tro att den hade varit här så mycket. Eller så har den bara min trädgård som toalett... Jag hoppas dock att det är sorkarna som numera är gödning och att räven stannar. För jag har mycket hellre rävskit än sorkar i trädgården.
 
Jag ska prova att gasa ihjäl dem och annars ska jag dränka dem. Laga robotkabeln fortareän de klipper den. Jag tar hellre bajs i hela gården än att ha den uppgrävd. Jag kommer att vikka fighten, även om det innebär asfaltering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.