Spännande!
Försök att inte börja riva på för många ställen innan du kommer vidare.

• Gilla
jsiei97 och 1 till
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
Började plocka ner panelen i vardagsrummet, här skulle jag bara gipsa väggarna var planen.
Bakom panelen satt det frigolit och bakom det isolering, tittade lite på den när den ändå var så lätttillgänglig, den hade sjunkit ihop var full med bajs från möss och möglig.
[bild]
Att riva innefrån ut tillyttervägg känns som en dålig idé. Den typen av reperation skall göras utifrån, nu blir det svårt för dig att få tätt igen. Se till att få de beboligt så tar du en titt på isoleringen den dagen du skall byta fixa fasaden.

S
Anna_H Anna_H skrev:
Spännande!
Försök att inte börja riva på för många ställen innan du kommer vidare.
Detta är ett år sedan, värre bilder på kaoset kommer:crysmile:

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
S
T topmount skrev:
Att riva innefrån ut tillyttervägg känns som en dålig idé. Den typen av reperation skall göras utifrån, nu blir det svårt för dig att få tätt igen. Se till att få de beboligt så tar du en titt på isoleringen den dagen du skall byta fixa fasaden.
Det är ett år sedan:D hade blivit fel att ignorera svartmögel jag hittade i samma vägg. Fasaden ska bytas nästa år :D

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
S
Fortsätte riva panelen och hittade en fönster och en läckande, inte fungerande ventilation.

Vägg under renovering med borttagen panel, synligt gammalt fönster, ventilation och mögelskador, samt avfall på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite mer rivning
Interiör med avrivna väggpaneler, synligt fönster och rör, röran av rivningsmaterial och stege.
Skapa konto

Jag är dålig på att göra det där med en sak åt gången, i efterhand hade det varit bra att inte göra allt direkt:crysmile:

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
S
Renoveringsarbete i hemmiljö med rivna väggar, en synlig person arbetar, skottkärra med spillror.
Skapa konto

Renoveringsarbete i hemmiljö med avrivna väggar, skräp, en skottkärra och en stege i en korridor.
Skapa konto

Fördelen/nackdelen med att vara singel och göra sånt här själv när något blir enformigt är det ju bara byta ställe finns ju ingen som säger emot:crysmile:

• Gilla
Appendix och 9 till
  • Laddar…
S
Rivningen fortsätter, totalt emot planen att ta en del i taget. Hela denna renoveringen gick helt emot alla planer jag hade om att vara strukturerad och organiserad. Det är något jag ska lära mig, nångång (y)
Rivning av ett badrum med synlig toalett och tvättmaskin, inbyggt fönster i vägg, och rörmokare.
Skapa konto
Ett rörigt badrum under rivning med isoleringsmaterial och bråte på golvet, samt en gammal yttervägg med fönster.
Skapa konto

Det som syns på bilderna (utöver det uppenbara kaoset) är badrummet som ska bli större. Det är den gamla ytterväggen därför det finns ett fönster inbyggt. Precis som på en tidigare bild från vardagsrummet.

• Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
S
Renoveringsarbete i hemmiljö med borttagen vägg och exponerade trästommar samt en skottkärra med rivningsavfall.
Skapa konto

Sådär då var väggen borta så mycket som det gick för tillfället, den är bärande så snickaren får flytta ut den och lösa det där :)

Fortsätter i vardagsrummet sålänge, jag bestämde att isoleringen skulle bytas eftersom den var dålig så det blev dags att rensa väggarna från allt gammalt.
Renoveringsarbete i rum med delvis borttagen vägg och gammal isolering, takbjälkar synliga, avfall på golvet.
Skapa konto

• Gilla
abygg och 1 till
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
[bild]
Sådär då var väggen borta så mycket som det gick för tillfället, den är bärande så snickaren får flytta ut den och lösa det där :)

Fortsätter i vardagsrummet sålänge, jag bestämde att isoleringen skulle bytas eftersom den var dålig så det blev dags att rensa väggarna från allt gammalt.
[bild]
Tycker det är bra att riva så mycket som möjligt istället för att ta lite i taget.
Kör hårt :D

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
P Pappa1986 skrev:
Tycker det är bra att riva så mycket som möjligt istället för att ta lite i taget.
Kör hårt :D
Ja det blev ju så, försökte intala mig precis det när jag hade ett hus som var i ett värre skick än när jag köpte det:crysmile:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
S
Rörigt rum under renovering med golv rivet och isolering utbytt, synliga trästommar och byggavfall överallt.
Skapa konto

Renoveringskaos i ett rums interiör med isolering och golvbrädor upprivna och utspridda, kakelugn och bar väggbeklädnad.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med rivet golv och barriärtimmer, kablar och byggavfall syns.
Skapa konto

Kaoset fortsätter, det är inte helt utan att jag känner stressen när jag tittar på bilderna:crysmile: blev även bestämt att isoleringen i golvet skulle bytas när det ändå var kaos. Så riva golv stod plötsligt på listan.. totalt hade jag 4 containrar 1 på 20 kubik och 3 på 30 kubik. Han från containerstället trodde det skulle räcka med 1 på 20, jag var nog inte helt tydlig med att min renovering mer gick i stilen ta bort allt i huset ;)

• Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
S
Renoveringsarbete i rum med bortriven golvyta, öppna väggstommar, gammalt fönster och ett gammalt proppskåp.
Skapa konto

För att kunna riva golvet och isolera var sovrummet tvungen att försvinna. Sovrummet skulle bara tapetseras om var idén från början:thinking:
Proppskåpet hänger kvar tills elektrikern kommer och byter ut det mot ett nyare.

Renoveringsarbete i rum med borttaget golv och gammalt fönster, synliga väggstommar och hängande proppskåp.
Skapa konto

Golvet i hallen är rivet och isolering och det gamla fönstret i väggen är borta. Bara resten kvar(y)

• Gilla
sumpas och 2 till
  • Laddar…
S
Renoverat rum med synliga träbjälkar, riven golvyta och kvarstående kamin.
Skapa konto

Då var det gamla borta, bilden är tagen fem vardagsrum mot hallen/ sovrum.
Ett tomt vardagsrums skelett, träbjälkar och en ensam kamin, tagen i en renoveringsfas.
Skapa konto

Och vardagsrummet är tomt, kaminen står kvar sålänge. Den gick inte montera ner själv:)

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
E
Imponerande projekt. Hur ser det ut idag ? Som senaste bilden?

S
Äntligen var det dags att börja förbättra huset igen och inte bara gå loss med kofot.

Renoveringsarbete med ny isolering och golv som håller på att installeras i ett tomt rum.
Skapa konto

Isolering och golv börjar komma på plats.

Renoveringsarbete i hus med isolering på väggarna och nytt golv under konstruktion.
Skapa konto

• Gilla
sumpas och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.