41 341 läst · 155 svar
41k läst
155 svar
Från renoveringskaos till ett hem
Att riva innefrån ut tillyttervägg känns som en dålig idé. Den typen av reperation skall göras utifrån, nu blir det svårt för dig att få tätt igen. Se till att få de beboligt så tar du en titt på isoleringen den dagen du skall byta fixa fasaden.S Sofia. skrev:
Det är ett år sedan hade blivit fel att ignorera svartmögel jag hittade i samma vägg. Fasaden ska bytas nästa årT topmount skrev:
Fortsätte riva panelen och hittade en fönster och en läckande, inte fungerande ventilation.
Lite mer rivning
Jag är dålig på att göra det där med en sak åt gången, i efterhand hade det varit bra att inte göra allt direkt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer rivning
Logga in
Skapa konto
Jag är dålig på att göra det där med en sak åt gången, i efterhand hade det varit bra att inte göra allt direkt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fördelen/nackdelen med att vara singel och göra sånt här själv när något blir enformigt är det ju bara byta ställe finns ju ingen som säger emot
Rivningen fortsätter, totalt emot planen att ta en del i taget. Hela denna renoveringen gick helt emot alla planer jag hade om att vara strukturerad och organiserad. Det är något jag ska lära mig, nångång
Det som syns på bilderna (utöver det uppenbara kaoset) är badrummet som ska bli större. Det är den gamla ytterväggen därför det finns ett fönster inbyggt. Precis som på en tidigare bild från vardagsrummet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det som syns på bilderna (utöver det uppenbara kaoset) är badrummet som ska bli större. Det är den gamla ytterväggen därför det finns ett fönster inbyggt. Precis som på en tidigare bild från vardagsrummet.
Logga in
Skapa konto
Sådär då var väggen borta så mycket som det gick för tillfället, den är bärande så snickaren får flytta ut den och lösa det där
Fortsätter i vardagsrummet sålänge, jag bestämde att isoleringen skulle bytas eftersom den var dålig så det blev dags att rensa väggarna från allt gammalt.
Logga in
Skapa konto
Tycker det är bra att riva så mycket som möjligt istället för att ta lite i taget.S Sofia. skrev:
Kör hårt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kaoset fortsätter, det är inte helt utan att jag känner stressen när jag tittar på bilderna blev även bestämt att isoleringen i golvet skulle bytas när det ändå var kaos. Så riva golv stod plötsligt på listan.. totalt hade jag 4 containrar 1 på 20 kubik och 3 på 30 kubik. Han från containerstället trodde det skulle räcka med 1 på 20, jag var nog inte helt tydlig med att min renovering mer gick i stilen ta bort allt i huset
Logga in
Skapa konto
För att kunna riva golvet och isolera var sovrummet tvungen att försvinna. Sovrummet skulle bara tapetseras om var idén från början
Proppskåpet hänger kvar tills elektrikern kommer och byter ut det mot ett nyare.
Logga in
Skapa konto
Golvet i hallen är rivet och isolering och det gamla fönstret i väggen är borta. Bara resten kvar
Logga in
Skapa konto
Då var det gamla borta, bilden är tagen fem vardagsrum mot hallen/ sovrum.
Logga in
Skapa konto
Och vardagsrummet är tomt, kaminen står kvar sålänge. Den gick inte montera ner själv
Äntligen var det dags att börja förbättra huset igen och inte bara gå loss med kofot.
Isolering och golv börjar komma på plats.
Logga in
Skapa konto
Isolering och golv börjar komma på plats.
Logga in
Skapa konto