992 736 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Dalbotös skrev:
Japp. Då tar betongen dem små skillnader de kan vara så man slipper sättsanden på de viset.
Jag gör dem som sista. Lämnade dem "v:na" o gjöt en hel kaka där sen tyckte ja ner formen så långt de gick o resten fick jag gröpa ur mellanrum med en tunn brädbit så mönstret motsvarade resterande.
Ha.. va kul och se att inte bara jag har sådana där saker.. blev ju jättefint, jag har själv inte hunnit prova våra .. men återkommer nog om tips när vi kommer dit heheS shomakie skrev:
Nöjd?
Pst.. vi hade tänkt ha duk under, nått skäl till varför du inte hade det? *nyfiken*
Pst 2.. söta tassavtryck
Snigla skrev:
De blir skitfint
Väldigt nöjd! Borstade ut sanden idag så de ser mer enhetligt ut.
Jag har duk under men sen har ja paddat grus över.
Skickat ut roboten på gräsmatteklippning. Beskurit äppelträdet - även om jag vet att det är lite sent (frost de 2 senaste nätterna).
Frossat i vindruvor och äpplen medan min fru kokat gele' och saft på bär från Aronia-häcken.
Frossat i vindruvor och äpplen medan min fru kokat gele' och saft på bär från Aronia-häcken.
Klippt äppleträden och slängt ut äpplen till korna. Ständigt påhejad av dottern på 14 månader.
Därefter blev det krabbelurer på muurikan vid dammen. Imorgon går jag in på sista veckan på pappaledigheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därefter blev det krabbelurer på muurikan vid dammen. Imorgon går jag in på sista veckan på pappaledigheten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är faktiskt första gången jag beställde från dem i år.. så jag kan inte säga hur lökarna varit (än). Men det var lätt att beställa, betalningen gick bra.. lökarna kom när de skulle (jag beställde dem för flera veckor sedan, men de levereras "när de ska".. utsatt datum kan man säga).Dalbotös skrev:
Lökarna såg ok ut, de jag kollat på!
Har tidigare år beställt mina lökar på https://www.bulbi.nl/ (utlandet).
Extremt stora fina lökar, även där bra leverans osv.
Sen är jag ju lite prisnörd också.. och väger in mängder vs porto osv.. och i år skulle jag köpa lite färre och mindre lökar och då blev det billigare att köpa ifrån bulb.se
Mördarsniglarna åt upp alla mina dahlior för några år sedan och därefter har jag planterat dem i stora 50-litersbyttor. Det har fungerat mycket bra när det gäller snigelangrepp men det är jobbigare att ta upp lökarna. Knölarna har blivit mer kompakta och det kräver mycket arbete att pilla bort jorden inför vinterförvaringen. Lördagens trädgårdsarbete! I morgon skall jag plutta ner 95 tulpaner där dahliorna tidigare blomstrat.
Sedan blir det vänteläge för vårens ankomst!
Sedan blir det vänteläge för vårens ankomst!