3 272 001 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Om alla markförlagda kablar låg på ytan skulle det ju vara lätt att reparera dem: Typ samma argument som användes för luftledningar eller VA-ledningar utanpå brittiska husfasader.
Aha fattade inte att det var på olika ställen. Är det i blötmark kan det mycket väl vara biotopskydd som styr när grävning får göras. Att det är byggt med korta knäpprör som skydd kan också vara en indikation på att det är temporärt men det är inte säkert.
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Nu har du nog lite för höga tankarT toolman77 skrev:
Skulle mer tro att det är Alfons Åberg effekten vi ser här, dvs ”vi ska bara” slutföra ett annat jobb innan vi kommer tillbaks o avslutar här. Sen blir det några till ”ska bara”... sen rullar det på.
När man kopplar in JFB en fredagseftermiddag.
Den va go' den...
Husägare
· Skåne
· 4 967 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 923 inlägg
Tyvärr har jag ingen bild på mitt bidrag men en lägenhet jag bodde i tillfälligt för några år sedan hade en vanlig lysrörsarmatur monterad under köksskåpen över diskbänken.
Den var inkopplad med en skarvsladd från en ojordat uttag med dubbla hanar där den andra var instucken i uttaget i armaturen (matad baklänges)... En riktig dödsfälla.
Hyresvärden fixade det men förstod inte från början allvaret...???
Den var inkopplad med en skarvsladd från en ojordat uttag med dubbla hanar där den andra var instucken i uttaget i armaturen (matad baklänges)... En riktig dödsfälla.
Hyresvärden fixade det men förstod inte från början allvaret...???
Sätt tillbaks locket på fricotermostaten och byt gammeluttaget så ser det inte alltför j-ligt ut.