3 336 038 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Göteborg
· 167 inlägg
nanowire, din recension och moddning har stor del i valet av just denna bandsåg
Håller med om att kvaliteten är hög!
Håller med om att kvaliteten är hög!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Köpstoppet gällde väl bara bandsågar???Ola C skrev:
Ja, ingen aning, än. Lambr1 som tagit bilden.. Nu ska sågen ner till Daniel_n för att därefter hämtas av mig (förhoppningsvis är sågen där när jag kommer ner, annars har Pysslarn lovat ta den under sin arm och bära upp den..fattade det som att det skulle kunna ses som en paus bland allt annat lyftande han gör när han är där nere )
Sen ska jag gå ner den i källaren, troligtvis själv..den tidigare betongiga nedfarten är nu grus/snö/lera så borde glida fint...
Fick jag in min ejca bs50 själv så ska nog den här med gå..
Ska bara lura på någon annan mina andra sågar nu..
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Ajajdå, hoppas det inte är i kväll som gäller. Har precis dragit i mig en öl och börjat känna lite tecken på kramp. I så fall kan jag bara ta en ags 10a — möjligtvis en liten vertikalfräs eller något liknande, t ex en liten listhyvel. Annars är det nog kört är jag rädd. Kramp förhandlar man inte med...Ola C skrev:
Annars är ju Ola exceptionellt vältränad, han cyklar Skåne runt varannan dag, tar ca 45 min som jag har förstått det. Även om det bygger kondition och benstyrka främst så kan han säkert vara behjälplig med att få n e r en maskin för en trappa, det handlar ju främst om att hålla emot. Sedan kan man ju tydligen dela på dem också...
Sorry, skulle gärna hjälpt till om det inte varit för den förbannade krampen. Satt nog för länge...
//Ronnie
Då får jag väl också välkomna dig till AGS-familjen. Imponerad över att han lagt in den sådär i kombin. Jag har sett den maskinen på nära håll och den är väldigt välputsad och fin. Återstår bara en följande klyvkniv och en bra spånuppsamling!Frustrator skrev:
Jag har inte köpt något idag. Dock sålt min hemmamodifierade GTS 10:a. Skönt att slippa ha den i vardagsrummet nu. Den har stått där sen AGS 12:an flyttade ut permanent i snickarbon!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Tackar Ska bara få upp den som sagt. Kniven för jag fundera på, spånuppsamling har ju redan du 3dmodellerat så anpassar bara den.V vectrex skrev:
GTS 10 i vardagsrummet och ags i badkaret..tänk om man fick ha det så