1 356 282 läst · 2 804 svar
1356k läst
2,8k svar
Yale doorman
När jag ser Yale Enter S så tänker jag att jag aldrig hade köpt min Doorman om den fanns på marknaden. Enter S har allt som jag saknar hos Doorman, och allt som jag gillar. Suck att man inte väntade något år till.
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Ser ju mycket intressant ut (förutsatt att det funkar rappt). Kanske får Yale äntligen tummen ur med integrationer mot smarta hem-lösningar?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Svarar mej själv då det här är installerat nu.A ason skrev:Akuta fråga:
Har en doorman installerad hemma med smart modul.
Ska installera en i farsans stuga innan helgen men har inte lagt en tanke på hur jag smartast administrera den installationen.
Han är inte teknisk lagd så det blir jag som kommer att få se till att det funkar och ändra koder etc.
Använder mej av android telefon, har en iPhone i jobbet som jag helst inte vill använda.
Så vad är smartast och möjligt att genomföra.
1. Skapa ett eget konto åt farsgubben:
Går det då att ha 2 konton i min android app? eller ska jag installera på jobb telefonen och köra hans konto där?
2. Lägga upp installationen på mitt konto.
Går det då göra en användare till honom så han bara ser ser hans installation?
Kan jag ta mina användare och ge rättigheter till hans lås?
3. Går det på ett smidigt sätt flytta smart modulen från ett konto till ett annat om man inte blir nöjd med sitt val?
4. När jag gör ändringar för mina användare så får jag sms med koder, är det för jag är system ägare, eller är det för det är det telenr som jag angav när kontot skapades?
Gjorde ett nytt konto och när jag skapade min användare med admin och min epost som jag haft till det andra kontot så kopplades dom ihop.
Har nu båda låsen i samma app, går att byta placering så ser man respektive lås.
Blev riktigt bra.