norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

En blivande pall som frun ritat. Körde den på cncn i 12mm björkplywood. I mitt tycke jävligt bra kvalite på bonnets ply. Har haft mycket sämre björkplywood i mina nävar.
Ser fram emot det färdiga resultatet. Har lite svårt att se det blivande utseende framför mig utifrån den skurna skivan...

Närbild på sammanfogat trä i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här kommer bli ngt episkt (hoppas jag)

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Gissar att det inte är så noga med exakt anlöpning, en låsringstång utsätts väl inte för så mycket?
Säg det till den billiga tången jag fick av någon, spetsarna gick av på första försöket (var en ganska stadig ring, men köpte en knipex och den lever än!)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
Det här kommer bli ngt episkt (hoppas jag)
Halv sits till en hallmöbel i stål, med rits-streck för sågning, i en köksmiljö.
Skapa konto

Blev inte närmelsevis den wow-upplevelsen jag ville ha :/ tillbaka till ritbordet ;)

Edit: kanske inte helt fel ändå. Detaljen är en halv sits till en hallmöbel jag ska svetsa i stål. Kanterna ska sågas till efter rits-strecket jag fräste med en 1/8 frässtål. Det hade tagit ca 1h att fräsa ner hela kanten så det får sänksågen göra på ngn minut.

Denna del är 520x360mm och det kommer en likadan till. Ska se när man orkar cnca den bara ;)

• Popup-fönster som visar "Job complete after 04:35:20" på en datorskärm.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Gjorde detta för en tid sen men det har mest stått sen dess, nytt stativ åt hyveln som ska va i bättre höjd och vara mera praktiskt i överlag.

Finns rum brevid motorn för lagring av diverse saker, v-bältet är inbyggt i ett skydd där inne.
27070075058_431d9307e9_c.jpg

Också ett skydd på utsidan, inte för att det varit ett problem tidigare nån gång men det skadar inte heller:
40899341892_0fc37febc8_c.jpg

Nästa steg är strömbrytare på praktiskt ställe samt ett bättre kutterskydd.

• Gilla
Seglartokig och 4 till
  • Laddar…
S
Då var det dags att montera rits enheten i sågen:strong:Renoverad och fin:)

Renoverad ritsenhet för såg bestående av en cylinderformad metallfäste och axel.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Håller på med ett kapbord med integrerad systainerförvaring.

Delar av ett underkonstruktionskapbord med verktyg, skruvar och ritningar på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
teed och 4 till
  • Laddar…
Valcromat skär i ögonen på Thunderdoome Design Deparment. Har du ingen oljefläckig 15mm OSB som legat i ett dike att använda istället ;).
Mvh Findus

• Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Jag har sågat ovala skyltar för första gången.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
S
Inget verktyg men det kanske behövs ett eller flera verktyg för att få ihop något skapligt;)

Oöppnad kartong med metallbeslag och profiler, redo för montering.
Skapa konto

• Gilla
teed
  • Laddar…
Sett till att få den här maskinen i toppskick (nåja, fungerande skick) inför helgens tur.
Renoverad snöskoter med släde på snötäckt mark med ett hus i bakgrunden.
Skapa konto

Den ska nog om inte annat på lite sikt få hem en hel del virke till både ved och snickeri.

• Gilla
Turee och 3 till
  • Laddar…
S
Börjar närma sig start(y)

Kapsåg med monterade sågklingor närbild, indikerar förberedelse för sågning.
Skapa konto

• Gilla
DennisCA och 8 till
  • Laddar…
Bra att du monterar ritsklingan åt rätt håll, så att du inte gör som vissa somliga... Som vanligt är det inte personen som skriver som äger sågen på bilden.
Bild på en ritsklinga rätt monterad i en bordssåg täckt med sågspån.
Skapa konto

• Gilla
teed och 7 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Bra att du monterar ritsklingan åt rätt håll, så att du inte gör som vissa somliga... Som vanligt är det inte personen som skriver som äger sågen på bilden.
[bild]
Haha vilken sopa!

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Bygget av kapbänk med förvaring av systainers fortskrider. Ursparningen är för förvaring av moxonvise på baksidan. De fyra hålen kommer ”gejdrar” löpa genom.

Kapbänk under konstruktion med utsparning och fyra hål, bord med borrpress och hand i bild.
Skapa konto

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.