3 390 372 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ser fram emot det färdiga resultatet. Har lite svårt att se det blivande utseende framför mig utifrån den skurna skivan...norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
norrbottenssnickaren skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev inte närmelsevis den wow-upplevelsen jag ville ha :/ tillbaka till ritbordet
Edit: kanske inte helt fel ändå. Detaljen är en halv sits till en hallmöbel jag ska svetsa i stål. Kanterna ska sågas till efter rits-strecket jag fräste med en 1/8 frässtål. Det hade tagit ca 1h att fräsa ner hela kanten så det får sänksågen göra på ngn minut.
Denna del är 520x360mm och det kommer en likadan till. Ska se när man orkar cnca den bara
Redigerat:
Gjorde detta för en tid sen men det har mest stått sen dess, nytt stativ åt hyveln som ska va i bättre höjd och vara mera praktiskt i överlag.
Finns rum brevid motorn för lagring av diverse saker, v-bältet är inbyggt i ett skydd där inne.
Också ett skydd på utsidan, inte för att det varit ett problem tidigare nån gång men det skadar inte heller:
Nästa steg är strömbrytare på praktiskt ställe samt ett bättre kutterskydd.
Finns rum brevid motorn för lagring av diverse saker, v-bältet är inbyggt i ett skydd där inne.
Också ett skydd på utsidan, inte för att det varit ett problem tidigare nån gång men det skadar inte heller:
Nästa steg är strömbrytare på praktiskt ställe samt ett bättre kutterskydd.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg