284 078 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problem med logistiken - ibland går det för fort
Beställde golvet till ovanvåningen förra veckan och var tydlig med att jag vill få leveransen torsdag eller fredag denna veckan.
"Inga problem" tyckte dansken, det tar tid innan det kommer till Sverige, och sen ringer de dig och bestämmer dag för leverans.
I morse ringde telefonen "Ja, jag är en 7 - 8 minuter från Fiskalsgatan nu..."
Han lät inte helt glad när jag inte kunde ta emot leveransen, har inte heller hört någon mer, men mina pallar stod i vart fall inte ute i regnet när jag kom hem...
Logga in
Skapa konto
Idag när jag kom hem var det febril aktivitet med både slipning och i andra ändan målning. Det börjar ta sig!
Logga in
Skapa konto
Jag är så glad att vi inte gick på idén att ersätta takstolarna med en stor limträbalk tvärt genom rummet. Takstolarna tillför så mycket karaktär (och huvudbry) och lyfter verkligen rummet.
Bilden måste vara från Freeport i Monrovia, tycker mig känna igen fartyget. Slut på off topic.AndersPS skrev:[bild]
Problem med logistiken - ibland går det för fort
Beställde golvet till ovanvåningen förra veckan och var tydlig med att jag vill få leveransen torsdag eller fredag denna veckan.
"Inga problem" tyckte dansken, det tar tid innan det kommer till Sverige, och sen ringer de dig och bestämmer dag för leverans.
I morse ringde telefonen "Ja, jag är en 7 - 8 minuter från Fiskalsgatan nu..."
Han lät inte helt glad när jag inte kunde ta emot leveransen, har inte heller hört någon mer, men mina pallar stod i vart fall inte ute i regnet när jag kom hem...
Absolut, jag lever ju ensam (om man inte räknar katten, men han är bara på besök) och kan ha det lite kaosigt runtom mig. Bestämde tidigt efter separationen att jag skulle undvika att bli en sån som jobbar 24/7 och har tvärt om valt att ta det lugnt och låta det ta tid.fgo skrev:
Det hade inte gått att göra så om man haft barn eller ens ett förhållande, men så som mitt liv ser ut för tillfället går det bra.
Logga in
Skapa konto
I källaren har jag fått flytta undan både kyl och frys och röja bort lite skåp för att få plats att få in golvet. Inte minst mina källarfönster stod i vägen, och jag kan ju bara säga att de är tunga!
Jag har beställt så att det ska räcka även till kommande rum, istället för att riskera att min typ av golv inte längre säljs. Drygt 40 kvm kommer att hamna här.
Logga in
Skapa konto
Resten av golvet ska läggas om 2 veckor, så det får visa i rummet bredvid vardagsrummet.
Logga in
Skapa konto
Det ser tungt ut när pallen rullar av lastbilen.
Logga in
Skapa konto
En och en halv pall senare står de där på gatan. Som tur är har jag en egen palldragare, så det gick faktiskt att dra in dem till ytterdörren.
Logga in
Skapa konto
Några paket hade fått mindre skador, men ingenting som påverkade innehållet.