4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag vet inte hur de skulle ha löst det? Elko plus ramen består ju av två delar som man kan plocka ut botten och ersätta den med den belysta. Men du använder ändå en del av orginal 2-facks ramen.TeroM skrev:
För övrigt verkar bara den blå ramen finnas i lager, jag fick beställa den vita via grossisten direkt från Elko
Verkar inte vara så lätt att få tag på, ingen av grossisterna har den. Men finns några web-shoppar som har:TeroM skrev:
https://www.elkatalogen.se/produkter/exxact-ram-1-fack-med-ljus-design-vit.html
https://www.elnu.se/index.php?grupp...n3=Kombinationsramar&n4=&n5=&n=4&elmateriel=1
Redigerat:
Ikväll har jag gjort i ordning (mest plocka bort alla verktyg som legat överallt) för att elektrikerna ska komma och fräsa/borra/lägga rör imorgon. Fyllt på med lite fogskum på platser där det behövdes. Det har även blivit lite spackling i taket för att täcka de värsta hålen och märkena från slipningen. Vi tycker att strukturen (från gjutformen) i taket är snyggt , så det låter vi vara kvar.
När elektrikerna är klara imorgon tar vi över och slipar spacklet och gjuter igen golvet. Hinner vi så tvättar vi även av/städar och målar taket. Förhoppningen är att kunna måla några lager innan helgen, då vi förhoppningsvis kan fokusera på sätta kakel.
Edit: Hmm, varför kom inte panoramorna med i inlägget? För stora?
När elektrikerna är klara imorgon tar vi över och slipar spacklet och gjuter igen golvet. Hinner vi så tvättar vi även av/städar och målar taket. Förhoppningen är att kunna måla några lager innan helgen, då vi förhoppningsvis kan fokusera på sätta kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renovering av tvättstuga? =)4 4star skrev:Ikväll har jag gjort i ordning (mest plocka bort alla verktyg som legat överallt) för att elektrikerna ska komma och fräsa/borra/lägga rör imorgon. Fyllt på med lite fogskum på platser där det behövdes. Det har även blivit lite spackling i taket för att täcka de värsta hålen och märkena från slipningen. Vi tycker att strukturen (från gjutformen) i taket är snyggt , så det låter vi vara kvar.
[bild] [bild]
Näst sista pusselbiten på projekt ”logga allt” på plats. Slaktade en cykeldator och satte på motoraxeln på pelletsbrännaren för att logga förbrukning. Det enda som återstår nu är loggning av tappvatten (varmvatten loggas).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Testade att blåsa bort snön på trappan med ångtvätt. Gick sådär. Fast ändå bättre än när jag försökte elda bort den med T-röd (den blandar sig bara med snön och slocknar).
Men man kanske skulle blanda sig lite egen napalm för ändamålet, kom jag på nu.
(Trött på att skotta? Jag?? Jajamänsan...)
Men man kanske skulle blanda sig lite egen napalm för ändamålet, kom jag på nu.
(Trött på att skotta? Jag?? Jajamänsan...)