Är det belysning i själva ramen?
 
Monterat glespanel i taket i hallen samt tryckt dit spotlådorna för att få ett hum om var vi vill ha spotarna.
Tak i ombyggnad med glespanel och vita spotlådor placerade mellan träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Tog bort en bit gjutjärnsavloppsrör. Inget av mina tigerblad funkade särskilt bra. Inte ens de Bosch-blad med gjutjärnsavloppsrör på förpackningen...
Fick dra fram vinkelslipen istället.
 
S
Målat murstocken, tapetserat och rivit vindskyddsväggen i vardagsrummet.


Renoverat vardagsrum med ny tapet med lövmönster och en nymålad grå murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Är det belysning i själva ramen?
Japp.
Elko plus har belysta ramar om man har på sig slösarbyxorna :)

Edit. Finns även i blått. Det har vi i badrum och barnrum

Väggströmbrytare med blått belyst ram i ett mörkt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Okej finns det något sådant även till Exxactserien?
 
iSnobben iSnobben skrev:
Okej finns det något sådant även till Exxactserien?
Inte vad jag hittat.
Elko har även ramar i riktig skiffer.
5-facks ramen är definitivt för överklassen :)

Elko Plus Option 5-facks ram i skiffer, visas på en e-handelswebbplats med pris och artikelnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte vad jag hittat.
Elko har även ramar i riktig skiffer.
5-facks ramen är definitivt för överklassen :)

[bild]
Jag har en minnesbild av ett belysningskitt till exxact designram i glas i ngn Schneider katalog men har inte lyckats hitta den igen.

Edit, just här inne skulle jag vilja ha det ...

Rum med släckt belysning där en tv-skärm visar en bild av månen i rymden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Jag har en minnesbild av ett belysningskitt till exxact designram i glas i ngn Schneider katalog men har inte lyckats hitta den igen.

Edit, just här inne skulle jag vilja ha det ...

[bild]
Jag vet inte hur de skulle ha löst det? Elko plus ramen består ju av två delar som man kan plocka ut botten och ersätta den med den belysta. Men du använder ändå en del av orginal 2-facks ramen.

För övrigt verkar bara den blå ramen finnas i lager, jag fick beställa den vita via grossisten direkt från Elko
 
Detta är från 2011 katalogen men har inte hittat e-numren (lanseras senare under 2011 enligt katalogen)i ngn shop.

Lysande dekorbelysning ram monterad på vägg, från 2011 års katalog, beskriven som elegant inredningsnyhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmbild av en produktkatalog från Schneider Electric med artikellista för elinstallationsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Ikväll har jag gjort i ordning (mest plocka bort alla verktyg som legat överallt) för att elektrikerna ska komma och fräsa/borra/lägga rör imorgon. Fyllt på med lite fogskum på platser där det behövdes. Det har även blivit lite spackling i taket för att täcka de värsta hålen och märkena från slipningen. Vi tycker att strukturen (från gjutformen) i taket är snyggt , så det låter vi vara kvar. :)

När elektrikerna är klara imorgon tar vi över och slipar spacklet och gjuter igen golvet. Hinner vi så tvättar vi även av/städar och målar taket. Förhoppningen är att kunna måla några lager innan helgen, då vi förhoppningsvis kan fokusera på sätta kakel.

Edit: Hmm, varför kom inte panoramorna med i inlägget? För stora?

Renoverat rum med oslipade spacklade tak och väggar förberedda för elarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med delvis spacklat tak och betongväggar i väntan på elektrikerarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
4 4star skrev:
Ikväll har jag gjort i ordning (mest plocka bort alla verktyg som legat överallt) för att elektrikerna ska komma och fräsa/borra/lägga rör imorgon. Fyllt på med lite fogskum på platser där det behövdes. Det har även blivit lite spackling i taket för att täcka de värsta hålen och märkena från slipningen. Vi tycker att strukturen (från gjutformen) i taket är snyggt , så det låter vi vara kvar. :)

När elektrikerna är klara imorgon tar vi över och slipar spacklet och gjuter igen golvet. Hinner vi så tvättar vi även av/städar och målar taket. Förhoppningen är att kunna måla några lager innan helgen, då vi förhoppningsvis kan fokusera på sätta kakel.

Edit: Hmm, varför kom inte panoramorna med i inlägget? För stora?

[bild] [bild]
Renovering av tvättstuga? =)
 
Näst sista pusselbiten på projekt ”logga allt” på plats. Slaktade en cykeldator och satte på motoraxeln på pelletsbrännaren för att logga förbrukning. Det enda som återstår nu är loggning av tappvatten (varmvatten loggas).

En cykeldator installerad på motoraxeln till en pelletsbrännare för att mäta förbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översikt av hemautomationssystem med grafer och mätare som visar data för pelletsförbrukning, temperaturer och elförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Testade att blåsa bort snön på trappan med ångtvätt. Gick sådär. Fast ändå bättre än när jag försökte elda bort den med T-röd (den blandar sig bara med snön och slocknar).
Men man kanske skulle blanda sig lite egen napalm för ändamålet, kom jag på nu.
(Trött på att skotta? Jag?? Jajamänsan...)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.