284 059 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Jo, det är ett bra knep, men som du säger är det lätt att de blir sittande för man "ska ju ändå damma lite mer imorgon". De levereras faktiskt med ett litet plastskydd som jag använt vid något tillfälle, men inte just denna gången-RB- skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt husdjur (känsliga läsare varnas)
Jag har inte kommit på något bra namn ännu, men jag funderar på att kalla honom för Vejron. Den lila skivan är 20 mm i tjocklek och lilla Vejron bor i mitt sovrum. Visst är han söt?
(Nej, jag är inte helt säker på att det är en han – jag har ingen aning om hur man könsbestämmer en spindel)
Vi har alla olika byggprojekt
På en ganska vanlig och tråkig gatstump i Malmö dök plötsligt ett byggprojekt upp som har fått uppmärksamhet runtom i världen. De sjukt kreativa Anonymouse slog upp både butik och restaurang mitt i folkvimlet.
Rekommenderar att följa på Twitter eller läsa mer på Sydsvenskan
På en ganska vanlig och tråkig gatstump i Malmö dök plötsligt ett byggprojekt upp som har fått uppmärksamhet runtom i världen. De sjukt kreativa Anonymouse slog upp både butik och restaurang mitt i folkvimlet.
Rekommenderar att följa på Twitter eller läsa mer på Sydsvenskan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
God jul - 24 december 2016
Aldrig i livet att jag kunde tro att jag skulle börja på gå gym och dessutom faktiskt tycka att det är ganska kul. En påminnelse till mig själv att livet ibland överraskar, och ett bra tillfälle för alla som läser att berömma mig
Logga in
Skapa konto
Är det en gigantisk kattlåda? /Kiba
Med mycket sorg i sinnet insåg jag att jag måste riva ut golvreglarna i vardagsrummet eftersom helt golvet knarrade något otroligt mycket när vi började lägga på golvspånet. Vad är väl bättre än att fira juldagen med lite jobb… Det visade sig att golvreglarna är fastsatta med najtråd som är ingjuten i golvet, men allting rör sig och najtråden gnids mot träreglarna.
Skyfflade upp det översta lagret av sågspån och hällde försiktigt upp det i säckar. Det dammar rejält, så andningsmask är ett krav. Därefter rullade jag försiktigt ihop isoleringen i stora rullar och staplade i en enormt stor bigbag säck. Det var precis det gick att få ut den genom dörren, men det gick och vi körde upp allting till tippen och tömde bigbag:en. Det var mer prisvärt än att beställa hämtning hemmavid, plus att jag återanvände säcken flera gånger
Logga in
Skapa konto
Därefter dammsugning och man får fram denna fina rena betongyta. Tyvärr råkade jag slita av trådarna till belysningen i badrummet, elektrikern hade bara lagt den tunna 12v ledningen löst på golvet, så den åkte utan pardon med när jag skyfflade…
Logga in
Skapa konto
Välkommen hem Animus
Jag backade en svensk kickstarter med bas i Malmö/Lund, en ny controller för hemautomatisering vid namn Animus Home. Det var ganska mycket poststrul men den kom med tajt marginal till årsskiftet. Längre fram kommer ett omdöme om denna lilla svenska pryl.
Logga in
Skapa konto
Dags för textilgolv i sovrummet
Det var givet ganska tidigt – i sovrummet i källaren passar ett textilgolv bra, inte nog med att det är skönt att gå på så är det också lite varmare än ett potentiellt kallt källargolv. Nog för att jag gillar att det är svalt i sovrummet, men inte för fötterna!
En favorit var från EGE, en gräddvit lite lurvig textilplatta som var mysig att gå på. Praktiskt att ha plattor också, eftersom det, åtminstone i teorin, är möjligt att ersätta enskilda plattor om man spiller eller om katten hittar på något otrevligt.
Logga in
Skapa konto
I slutändan föll dock valet på inte mindre än två svarta plattor, som jag lägger i ett rutmönster. I verkligheten är skillnaden inte lika stor som den ser ut att vara på bilden, dock!
Plattorna är än så länge bara lagda på test och sitter med små, små bitar av dubbelhäftande tejp på baksidan. Ibland rör de lite på sig och det blir skarvar – så fort fönstren är bytta i sovrummet ska jag limma fast plattorna, limmet står i förrådet!
(Med detta inlägg är vi inne på 2017)
Logga in
Skapa konto
Skönt med extra hjälp
Pappa kom förbi och hjälpte till med att bland annat dra ut spikar ur alla de gamla golvreglarna. Det är oerhört bra kvalitet på virket, det går överhuvudtaget inte att jämfört med modernt virke som man köper i affären idag.