3 335 605 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
En liten slip a la kamasa, en gammal färgspruta och så fick jag med 11 tvingar också (av varierande kvalisort..några fina, några från ÖoB) för en 500:-
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Logga in
Skapa konto
Gjorde äntligen slag i saken och beställde efter jul lite spännande profiler i 1/2 - 1/4 skaft från AliExpress till det nybyggda fräsbordet. Troligtvis inte Festool eller Cobolt kvalité men för 1/10 av märkesfräsar blir det spännande att testa och utforska.
Logga in
Skapa konto
Med alla dom här nya stålen infann sig ett behov av en ny lite kraftigare fräs att köra för hand och slippa plocka ner CMT-fräsen från fräsbordet. Kollade runt på märkesfräsarna som klarar alla dom olika hylsformaten men det skulle bli en dyr historia. På ebay.uk hittade jag den här Silver Line fräsen på 1500W. Med den följer 4 hylsor, 1/2, 12, 8 och 1/4. Med ett pris på 590:- är det värt att testa.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hos samma säljare hittade jag ett set med kopieringar i massiv mässing. Väldigt gedigen och fin kvalité. Det bästa är att insatsen passar perfekt i basplattan på min Makita RT0700CX5J fräs. Priset 170:- tycker jag är ett fynd!
Logga in
Skapa konto
Hittade också en Silver Line Pocket Hole 6-8-10mm för 65:-. Den slank med i bara farten.
Nu blir det att testa och prova dom nya verktygen(leksakerna) och se i vilka projekt dom kan vara användbara.
Medlem
· Södra Dalarna
· 277 inlägg
Fina, Du har inte en länk att dela med dig av ?stigen skrev:
Hej!B Betula_Pendula skrev:
Här är länken.
https://chwjwmy.aliexpress.com/store/2854052?spm=a2g0s.9042311.0.0.LpMgFS
Priset för alla dessa fräsar är ungefär 3000kr. Då ingår gratisfrakten som tar ungeför 1 månad.
Om du skyndar dig att beställa kanske du klarar dig innan dom nya importbestämmelserna träder i kraft. Lycka till!
Med vänlig hälsning, Dag
Det var nån på Youtube som jämförde Yonico fräsar (troligen samma kvalitet som dina) med märkesfräsar av bra kvalitet. Det var ganska markant skillnad i de fästa ytornas kvalitet. Du kan väl komma med ett utlåtande när du testat lite? Jag har själv några Yonico som jag tycker är prisvärda om än inte perfekta.stigen skrev:
Jag återkommerframöver när jag har testat lite.M mlkjhr skrev:Det var nån på Youtube som jämförde Yonico fräsar (troligen samma kvalitet som dina) med märkesfräsar av bra kvalitet. Det var ganska markant skillnad i de fästa ytornas kvalitet. Du kan väl komma med ett utlåtande när du testat lite? Jag har själv några Yonico som jag tycker är prisvärda om än inte perfekta.
Tyskland invaderade med lite paket i veckan.. Slentrian beställningar som alla dök upp samtidigt.
Mycket imponerad av forstnerborren, ett jävla steg upp från CMT satsen jag hade innan.
Mycket imponerad av forstnerborren, ett jävla steg upp från CMT satsen jag hade innan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto