Gammal slipmaskin av märket Kamasa på ett dammigt garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av en färgspruta märkt "BX 2000 Super Painter HVLP" med dammpartiklar, vilande på en kartong.
Skapa konto

En liten slip a la kamasa, en gammal färgspruta och så fick jag med 11 tvingar också (av varierande kvalisort..några fina, några från ÖoB) för en 500:-

• Gilla
Hedens och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild] [bild]
En liten slip a la kamasa, en gammal färgspruta och så fick jag med 11 tvingar också (av varierande kvalisort..några fina, några från ÖoB) för en 500:-
Apapap... OlaC har väl gett dig inköpsförbud, eller har jag missat något? :D
//Ronnie

P Pysslarn skrev:
Apapap... OlaC har väl gett dig inköpsförbud, eller har jag missat något? :D
//Ronnie
Det gällde väl bara på måndagar? :(

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Jag använder en modell från Trend till fräsen.

[bild]
Aha! Slog till på en direkt, fast analog (jag finlirar inte tillräckligt för att kunna motivera merkostnaden för den andra).

Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Aha! Slog till på en direkt, fast analog (jag finlirar inte tillräckligt för att kunna motivera merkostnaden för den andra).
Det betyder bara att du kommer att betala mer i slutändan då du kommer att ha både en analog och en digital. Fråga inte hur jag vet detta ... :oops:

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det betyder bara att du kommer att betala mer i slutändan då du kommer att ha både en analog och en digital. Fråga inte hur jag vet detta ... :oops:
Fast då kommer jag ju att ha dubbelt så många mätare också. Win!

(eller: en billig att låna ut, det är ju alltid bra)

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Färgglada fräsprofilverktyg av olika storlekar ordnade på träplatta i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Gjorde äntligen slag i saken och beställde efter jul lite spännande profiler i 1/2 - 1/4 skaft från AliExpress till det nybyggda fräsbordet. Troligtvis inte Festool eller Cobolt kvalité men för 1/10 av märkesfräsar blir det spännande att testa och utforska.

Silver Line 1500W fräs och fyra hylsor på arbetsbänken, redo för snickeriprojekt.
Skapa konto

Med alla dom här nya stålen infann sig ett behov av en ny lite kraftigare fräs att köra för hand och slippa plocka ner CMT-fräsen från fräsbordet. Kollade runt på märkesfräsarna som klarar alla dom olika hylsformaten men det skulle bli en dyr historia. På ebay.uk hittade jag den här Silver Line fräsen på 1500W. Med den följer 4 hylsor, 1/2, 12, 8 och 1/4. Med ett pris på 590:- är det värt att testa.

Mässingskopieringar för fräs monterade på en svart basplatta.
Skapa konto
Gedigen mässingskopiering för fräsning, placerad på en röd yta, sedd i närbild.
Skapa konto
Mässingskopiering för fräsmaskin på röd förpackning.
Skapa konto

Röd förvaringslåda med uppsättning massiva mässingskopieringshylsor i olika storlekar samt tekniska ritningar på locket.
Skapa konto

Hos samma säljare hittade jag ett set med kopieringar i massiv mässing. Väldigt gedigen och fin kvalité. Det bästa är att insatsen passar perfekt i basplattan på min Makita RT0700CX5J fräs. Priset 170:- tycker jag är ett fynd!

Mässingskopieringar och tillhörande hylsor ligger utspridda på ett träbord, verktyg för träfräsning.
Skapa konto

Hittade också en Silver Line Pocket Hole 6-8-10mm för 65:-. Den slank med i bara farten.
Nu blir det att testa och prova dom nya verktygen(leksakerna) och se i vilka projekt dom kan vara användbara.

• Gilla
Svartling och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
[bild]
Gjorde äntligen slag i saken och beställde efter jul lite spännande profiler i 1/2 - 1/4 skaft från AliExpress till det nybyggda fräsbordet. Troligtvis inte Festool eller Cobolt kvalité men för 1/10 av märkesfräsar blir det spännande att testa och utforska.
Fina, Du har inte en länk att dela med dig av ?

B Betula_Pendula skrev:
Fina, Du har inte en länk att dela med dig av ?
Hej!

Här är länken.
https://chwjwmy.aliexpress.com/store/2854052?spm=a2g0s.9042311.0.0.LpMgFS

Priset för alla dessa fräsar är ungefär 3000kr. Då ingår gratisfrakten som tar ungeför 1 månad.
Om du skyndar dig att beställa kanske du klarar dig innan dom nya importbestämmelserna träder i kraft. Lycka till!
Med vänlig hälsning, Dag

stigen stigen skrev:
[bild]
Det var nån på Youtube som jämförde Yonico fräsar (troligen samma kvalitet som dina) med märkesfräsar av bra kvalitet. Det var ganska markant skillnad i de fästa ytornas kvalitet. Du kan väl komma med ett utlåtande när du testat lite? Jag har själv några Yonico som jag tycker är prisvärda om än inte perfekta.

M mlkjhr skrev:
Det var nån på Youtube som jämförde Yonico fräsar (troligen samma kvalitet som dina) med märkesfräsar av bra kvalitet. Det var ganska markant skillnad i de fästa ytornas kvalitet. Du kan väl komma med ett utlåtande när du testat lite? Jag har själv några Yonico som jag tycker är prisvärda om än inte perfekta.
Jag återkommerframöver när jag har testat lite.

• Gilla
mlkjhr
  • Laddar…
Tyskland invaderade med lite paket i veckan.. Slentrian beställningar som alla dök upp samtidigt.

Mycket imponerad av forstnerborren, ett jävla steg upp från CMT satsen jag hade innan.

Öppen låda med uppradade svarta forstnerborr i olika storlekar ordnade på träinsatser.
Skapa konto
Verktyg från Festool och FAMAG på en arbetsbänk i en verkstad med röda tvingar och verktygslådor.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Tyskland invaderade med lite paket i veckan.. Slentrian beställningar som alla dök upp samtidigt.

Mycket imponerad av forstnerborren, ett jävla steg upp från CMT satsen jag hade innan.

[bild] [bild]
Länkar?

Köp och köp men..
Hand håller en blå Festool vattenflaska med grönt lock.
Skapa konto

Något att läska sig ur när jag jobbat mig svettig med mina Bosch (mest) elverktyg ;)

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
H
devizion devizion skrev:

[bild] [bild]
får jag fråga varför fostnerborrar och inte vanliga cylinderborrar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.