249 615 läst · 511 svar
250k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Hej!
Idag har jag fått in plastskydd under kyl och frys så det är i sin ordning. Sedan har jag fortsatt med luckor och lådor, har kommit en bit på väg
Det var allt för idag. Nu jobbar jag 06-18 resten av helgen så det blir ingen fortsättning förrän på måndag.
//Fredrik
Idag har jag fått in plastskydd under kyl och frys så det är i sin ordning. Sedan har jag fortsatt med luckor och lådor, har kommit en bit på väg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för idag. Nu jobbar jag 06-18 resten av helgen så det blir ingen fortsättning förrän på måndag.
//Fredrik
Hej!
Idag har jag fortsatt med lådor och handtag. Även spisen kom påmålats igen. Tyvärr blev det inte så mycket tid som jag hade tänkt eftersom bilen krävde sin beskärda del med bromsar och vinterdäck. Får satsa på mer imorgon ist
//Fredrik
Idag har jag fortsatt med lådor och handtag. Även spisen kom påmålats igen. Tyvärr blev det inte så mycket tid som jag hade tänkt eftersom bilen krävde sin beskärda del med bromsar och vinterdäck. Får satsa på mer imorgon ist
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag har jag fått upp resterande lådor och handtag, så nu är allting på plats.
Började också sätta upp belysningen, lyckades med att få upp alla kablar bakom överskåpen och samlade i fläktskåpet. Där blir det transformatorer osv
Imorgon fortsätter jag med belysningen och när den är klar så är det dags för dekorlist och sockel
//Fredrik
Idag har jag fått upp resterande lådor och handtag, så nu är allting på plats.
Började också sätta upp belysningen, lyckades med att få upp alla kablar bakom överskåpen och samlade i fläktskåpet. Där blir det transformatorer osv
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon fortsätter jag med belysningen och när den är klar så är det dags för dekorlist och sockel
//Fredrik
Jag har inte riktigt sammanställt vad det har kostat hittills men kan ju höfta lite på det jag har i huvudet.nino skrev:
-26000kr Ikea(Skåp, diskho, fläkt, belysning)
-2500kr Spis
-800kr Diskmaskin
-3500kr Bänkskiva
-1100kr Blandare
-700kr Kakel
-600kr (Plugg, beslag, skruv, ventilationsgaller m.m.)
Så totalt 35.200kr hittills. Jag kommer att redovisa vad slutsumman blir sedan när allting är klart, men eftersom du frågade så häftade jag lite
Det som återstår nu och tillkommer är inkoppling av blandaren, men det borde inte hamna på mer än runt femhundringen. Annars tror jag att allting är med
//Fredrik
Hej!
Idag har jag fortsatt med belysningen, fick också in ett extra uttag över arbetsbänken
Sedan ringde rörläggaren och hade lite tid över så blandare och avlopp kom på plats
Återkommer imorgon med lite fler bilder osv, hann inte det nu ikväll.
Fortsättning imorgon!
//Fredrik
Idag har jag fortsatt med belysningen, fick också in ett extra uttag över arbetsbänken
Sedan ringde rörläggaren och hade lite tid över så blandare och avlopp kom på plats
Återkommer imorgon med lite fler bilder osv, hann inte det nu ikväll.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fortsättning imorgon!
//Fredrik
https://www.byggahus.se/forum/threads/badrums-bygge.289411/
Mitt badrumsbygge sen finns det lite bilder från resten av lgh som är ett rätt stort projekt
Mitt badrumsbygge sen finns det lite bilder från resten av lgh som är ett rätt stort projekt
Hej!
Idag har jag fått in ett hyllplansskydd i diskbänksskåpet samt röjt upp lite allmänt i köket samt bland elkablar osv. Egentligen så var tanken att börja tapetsera men det krävde en resa till tippen för att få bort massa kartonger osv. Men det lockade inte så mycket i ösregn så jag får ta det imorgon ist.
Jag tätade med latex mot avloppet så det får stå under press till imorgon innan lådorna åker tillbaks. Fick tagit några bilder iaf
Blev riktigt bra ljus faktiskt, det är den enda belysningen som är tänd i köket
//Fredrik
Idag har jag fått in ett hyllplansskydd i diskbänksskåpet samt röjt upp lite allmänt i köket samt bland elkablar osv. Egentligen så var tanken att börja tapetsera men det krävde en resa till tippen för att få bort massa kartonger osv. Men det lockade inte så mycket i ösregn så jag får ta det imorgon ist.
Jag tätade med latex mot avloppet så det får stå under press till imorgon innan lådorna åker tillbaks. Fick tagit några bilder iaf
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev riktigt bra ljus faktiskt, det är den enda belysningen som är tänd i köket
//Fredrik
Hej!
Har börjat fundera lite på persienner, idag är dessa bruna och jag känner att jag åtminstone behöver snöra om och byta vred samt beslag till vita så insidan matchar de numera vitmålade fönstren.
Men beroende lite på vad helt nya persienner kostar så är jag lite inne på att byta ut befintliga, är ju ganska mycket jobba att snöra om osv.
Så nu behöver jag hjälp, vart köper jag persinner? Det skall vara 25mm mellanglaspersienner.
Följande mått har fönstren:
Sovrum:
-2st 67x105
Vardagsrum:
-2st 99x105
-1st 39x105
Kök:
-2st 99x105
Badrum:
-1st 69x66
Tack på förhand!
//Fredrik
Har börjat fundera lite på persienner, idag är dessa bruna och jag känner att jag åtminstone behöver snöra om och byta vred samt beslag till vita så insidan matchar de numera vitmålade fönstren.
Men beroende lite på vad helt nya persienner kostar så är jag lite inne på att byta ut befintliga, är ju ganska mycket jobba att snöra om osv.
Så nu behöver jag hjälp, vart köper jag persinner? Det skall vara 25mm mellanglaspersienner.
Följande mått har fönstren:
Sovrum:
-2st 67x105
Vardagsrum:
-2st 99x105
-1st 39x105
Kök:
-2st 99x105
Badrum:
-1st 69x66
Tack på förhand!
//Fredrik
Testa att googla. Du får massor av träffar.I Isak90 skrev:
En slumpmässig som jag tittade in på är https://www.persiennbutiken.se/ . Där kan du måttbeställa och skräddarsy dina persienner på olika vis. Verkar seriös men jag har egentligen ingen aning. 99*105 verkar kosta 422 kronor plus leverans. Ingen aning om det är "rätt" pris.
Jag gjorde en snabbgoogling från telefonen innan jag skrev inlägget och tänkte att någon kanske hade något bra tips på billiga persienner. Jag ska sätta mig och kolla själv nästa gång jag sitter vid en dator och har tid över.Alfredo skrev:
Men persiennbutiken tyckte jag var dyr, hittade på www.nyagardiner.se och då blir det dessa priser:
Sovrum:
-2st 67x105 (157,44kr/st)
Vardagsrum:
-2st 99x105 (301,39kr/st)
-1st 39x105 (157,44kr/st)
Kök:
-2st 99x105 (301,39kr/st)
Badrum:
-1st 69x66 (194,65kr/st)
Totalt: 1872,53kr
Men jag ska kolla vidare under helgen, dessa är ju måttbeställda och jag tycker ju att det borde finnas billigare med standardmått.
//Fredrik
Hej!
Idag har jag satt tillbaka kökslådorna under diskbänken och förberett för tapetsering.
Fick åkt till tippen och slängt alla kartong från köket, blev en hel del Köpte tapetklister och tack vare black friday så var det 30%
Sedan så har jag städat undan och flyttat garderober osv så imorgon är tanken att jag börjar tapetsera i sovrummet
Jag jobbar natthelg nu men det brukar alltid bli ett par timmar som jag kan greja från det att jag vaknar tills det är dags att jobba igen.
Och för den som är intresserad av ekonomin så fick jag sammanställt alla kvitton osv hittills igår. Än är det en bra bit under budget, men det är ju inte klart än
Vet inte om det går att se något men totalsumman innehåller ytterligare lite saker som är planerade men ej inköpta.
Så totalt är det 86.932kr men det jag köpt hittills har kostat 83.709kr.
Är det något pris ni inte ser så säg till så kan jag förtydliga
//Fredrik
Idag har jag satt tillbaka kökslådorna under diskbänken och förberett för tapetsering.
Fick åkt till tippen och slängt alla kartong från köket, blev en hel del Köpte tapetklister och tack vare black friday så var det 30%
Sedan så har jag städat undan och flyttat garderober osv så imorgon är tanken att jag börjar tapetsera i sovrummet
Jag jobbar natthelg nu men det brukar alltid bli ett par timmar som jag kan greja från det att jag vaknar tills det är dags att jobba igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och för den som är intresserad av ekonomin så fick jag sammanställt alla kvitton osv hittills igår. Än är det en bra bit under budget, men det är ju inte klart än
Logga in
Skapa konto
Vet inte om det går att se något men totalsumman innehåller ytterligare lite saker som är planerade men ej inköpta.
Så totalt är det 86.932kr men det jag köpt hittills har kostat 83.709kr.
Är det något pris ni inte ser så säg till så kan jag förtydliga
//Fredrik