251 221 läst · 511 svar
251k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Det gjorde det hemma hos farsan när vi la golvet där med plastmatta plus foam. Med det i åtanke så ser jag ingen anledning till att lägga foam ovanpå. Och som jag svarade Biggie så ser jag det bara som massa extraarbete att riva bort plastmattan och lägga foam.A Andy78 skrev:
//Fredrik
Knakar ditt nylagda golv någonstans? Har nämligen en bekant som lade sitt parkettgolv på befintlig plastmatta nyligt med en lumppapp mellan och knakande uppstår på flera ställen. När han kikade med rätskiva på plastmattan så var den väldigt ojämn så det kan ju vara det som är orsaken. Kollade du om din var jämn innan du lade golvet?
Foamen hade du kunnat lagt direkt på mattan utan att ta bort den, en fördel med dämpmaterial är att det bla minskar stegljud ned till grannen.
Men det är nog ingen fara viktigaste är att golvet du la det på är plant.
Men det är nog ingen fara viktigaste är att golvet du la det på är plant.
Nej, jag har inte märkt att det knakar någonstans där golvet är på plats.K Krigarleif skrev:Knakar ditt nylagda golv någonstans? Har nämligen en bekant som lade sitt parkettgolv på befintlig plastmatta nyligt med en lumppapp mellan och knakande uppstår på flera ställen. När han kikade med rätskiva på plastmattan så var den väldigt ojämn så det kan ju vara det som är orsaken. Kollade du om din var jämn innan du lade golvet?
//Fredrik
Då hade jag fortfarande riskerat de problemet som jag nämt tidigare med för mjukt underlag.A Andy78 skrev:
//Fredrik
Hej!
Jag hann med ytterligare lite golvläggning i sovrummet innan jobbet idag. Nu är det bara en bit längs väggen kvar men den behöver klyvas så det hann jag inte idag.
//Fredrik
Jag hann med ytterligare lite golvläggning i sovrummet innan jobbet idag. Nu är det bara en bit längs väggen kvar men den behöver klyvas så det hann jag inte idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag har jag tyvärr inte hunnit greja något, sov ända till 11 och jobbet kallade vid 13.
Imorgon jobbar natt och börjar inte förrän 22, s då ska ska jag förhoppningsvis hinna med en del. Förmiddagen är planerad till en inköpsresa på bla Ikea & bauhaus. Återkommer imorgon med vad som hunnits med
//Fredrik
Idag har jag tyvärr inte hunnit greja något, sov ända till 11 och jobbet kallade vid 13.
Imorgon jobbar natt och börjar inte förrän 22, s då ska ska jag förhoppningsvis hinna med en del. Förmiddagen är planerad till en inköpsresa på bla Ikea & bauhaus. Återkommer imorgon med vad som hunnits med
//Fredrik
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Fint golv! Mycket jobb du lägger ner och effektiv är du! Bra jobbat!
Jag fortsätter följa tråden!
Jag fortsätter följa tråden!
Hej!
Idag hade jag ett par extra händer till hands så jag fick passa på att utnyttja det lite.
Så jag fick kluvit den sista längden i sovrummet och lagt den på plats. Sedan började jag med dekorlisterna i köket och fick dom på plats.
Jag fick också köpt foder och innerdörrar, tyvärr måste jag haft hjärnsläpp när jag plockade dom för jag tog fel så dom är för smala.. Aja, får åka in och byta dom någon dag.
//Fredrik
Idag hade jag ett par extra händer till hands så jag fick passa på att utnyttja det lite.
Så jag fick kluvit den sista längden i sovrummet och lagt den på plats. Sedan började jag med dekorlisterna i köket och fick dom på plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag fick också köpt foder och innerdörrar, tyvärr måste jag haft hjärnsläpp när jag plockade dom för jag tog fel så dom är för smala.. Aja, får åka in och byta dom någon dag.
//Fredrik
Det är avhandlat tidigare i tråden när det las i köket. Någon anvisning till golvet finns ej, men är övertygad om att det räcker. Jag har lagt tajtare tidigare utan problem så mina 5-10mm per sida ser jag inte några problem med. Så vi kan släppa denna diskussionen nu.BirgitS skrev:
//Fredrik