4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
I fredags var jag så äntligen och skulle hämta mina Valchromat skivor. Ska använda dem som väggbeklädnad på gaveln inne i köket. Rummet i övrigt är väldigt vitt, med ett högblankt vitt kök, så detta bryter av på ett bra sätt.
Blev dock sådär glad när jag väl var i butiken. Ganska ordentliga skador på i princip samtliga skivor, inklusive fotavtryck och tejprester (!)
Blev dock sådär glad när jag väl var i butiken. Ganska ordentliga skador på i princip samtliga skivor, inklusive fotavtryck och tejprester (!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fan va tråkigt, va sa dom i butiken om detta? Fick du något prisavdrag? Kan du dölja skadorna på något sätt eller hur tänker du göra?AndersPS skrev:I fredags var jag så äntligen och skulle hämta mina Valchromat skivor. Ska använda dem som väggbeklädnad på gaveln inne i köket. Rummet i övrigt är väldigt vitt, med ett högblankt vitt kök, så detta bryter av på ett bra sätt.
[bild] [bild] [bild]
Snygg färg, kommer nog bli skitsnyggt mot ett vitt kök!
Vi ska diskutera prisavdrag imorgon - tog hem dem och räknar med att kunna använda det mesta, det är egentligen bara en eller två skivor av 5 som är kritiska, de övriga kan jag såga till. Men det känns trist med tanke på priset (de är svindyra) när de har hanterats så dåligt.Biggie skrev:
I värsta fall får de ta tillbaks dem.
Ja, det är egentligen genomfärgad MDF, men med lite bättre vattentålighet. Vi får se hur bra det fungerar, håller tummarna.Biggie skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Ägnat en del av arbetsdagen idag åt att rätta till mina misstag från arbetsdagen igår...
Det är av misstagen man lär sig, sägs det. Varför lär jag mig aldrig, så mycket misstag som jag gör...?
Det är av misstagen man lär sig, sägs det. Varför lär jag mig aldrig, så mycket misstag som jag gör...?
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 721 inlägg
Skrapat bort överflödet av Fermacell foglim, gick lätt med ett brett stämjärn. Tryck ner bottningslist (tips, 139:- för 50m på Biltema) och fogat med akustigfog mellan golv och vägg och fogat mellan vägg och tak innan nästa lager fermacell plattor sätts på väggarna.
Logga in
Skapa konto