Börjat tillverka en justerbar fräsmall för att sedan kunna fräsa ur ett uttag för kablar i nattduksborden jag påbörjade för alldeles för länge sen. Tanken är att det ska bli som ett lock för att komma åt ett grenuttag och sedan ett lite hål för kabelgenomföring till sänglampa och mobilladdare osv.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Jag har dragit ny imkanal i köket.
Vad säger ni ska jag isolera och bygga in kanalen eller låta den vara synlig?

/Needas
Ny imkanal installerad längs kökstaket, ovanför vita skåp och mikrovågsugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bygg in den. Mycket snyggare.
Men gör täckskivan delad så du kan komma åt den enkelt om så skulle behövas.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
köpt tak gipsskivor 65 st... som ska lastas av in till garaget efter lunch , senare ska jag montera av handfatet duschrummet ,montera av inredningen osv... våtrumstapeter - golvmattan ska bort sedan ....badrummet är långsiktigt planering ska vara klart efter sommaren 2018 .
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Bytt om till arbetskläder och monterat tillbaka en stormkoka efter en fönsterrenovering.

Sen var tanken att jag skulle spackla lite i ett sovrum och påbörjas dragningen av ventilationskanaler för den kommande FTXen. Men barnen var inte med på att låta pappa jobba med huset idag. Så det blir nytt försök imorgon. Med två små barn får man revidera renoveringsplanen ganska ofta...
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Nu är fräsmallen klar. Har inte provkört den än. Men vinklarna i hörnen stämmer iaf. Gjorde även ett T-spår på undersidan så att jag kan använda skentvingar.
Träfräsmall med korrekta hörnvinklar och T-spår på undersidan på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träfräsmall med korrekta hörnvinklar och T-spår för skentvingar på undersidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fräsmall i trä med korrekta vinklar och ett T-spår, fastklämd på ett arbetsbord med en skruvtving.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sidovy av en träfräsmall med korrekt vinkel i hörnet och ett T-spår på undersidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Nu är fräsmallen klar. Har inte provkört den än. Men vinklarna i hörnen stämmer iaf. Gjorde även ett T-spår på undersidan så att jag kan använda skentvingar.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt!!
Tyckte först den såg onödigt tillkrånglad ut, sen ramlade polletten ner.. får skylla på nattskift. (y):oops:
Är spårfräsningen gjord i flera steg?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Snyggt!!
Tyckte först den såg onödigt tillkrånglad ut, sen ramlade polletten ner.. får skylla på nattskift. (y):oops:
Är spårfräsningen gjord i flera steg?
Den breda delen av spåren är frästa innan jag limmade ihop bitarna. Varje del består alltså av två 12mm plywood. Halva spårbredden fräst i varje bit. Efter limningen så sågade jag ut öppningarna med bordssågen. Förstår du hur jag menar då? Själva justeringen består av M6-skruvar med brickor från skarvbeslag för bänkskivor och vanliga muttrar. Spåret är alltså gjort för att passa M6 skruvskalle.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blev målning och lite annat fix idag!
Kollage av bilder som visar olika stadier av ett målningsprojekt, innefattande förberedelser och slutresultatet med täckt fönster och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Äntligen kommit igång i gästrummet igen efter att firat diverse födelsedagar, gjort vinter i sjöboden etc. Idag satte vi tak och golvlister, slipade sista spacklingen och latexfogade. Taklisterna var nog min största utmaning hittills, snedtak i båda ändarna och ett rum där ingen vinkel är 90 grader...men jag fick ihop det hyfsat ändå.

Vitt paneltak som möter snedtak, monterade taklister och spacklade väggar redo för tapetsering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyckligtvis är detta sista rummet med snedtak som jag kan bocka av i att göra-listan. Imorrn blir det tapeter (som köptes för tre år sedan). Vi hoppas på en långsovning för dottern så vi hinner allt (önsketänkande)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K
Har lekt isolerare och kan konstatera att det finns roligare yrken :)
Mitt verktyg för att skjuta nitarna är rakt, skulle behöva ett vinklat också....

Bara resten kvar nu.. :p
 
  • Isoleringsarbete med kopparledningar och nitade fästen på en betongvägg i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör längs en vägg med ett verktyg och delar av en värmeanläggning synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör i hörn av ett bygge med synlig betong och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör längs en vägg ovanför en värmefördelare med verktyg och nitar på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isoleringsarbete på rör i hörn med ojämn betongvägg och trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör och kopparledningar ovan ett värmesystem i ett källarutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oisolerade och isolerade rör samt värmeanläggning i ett teknikrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oisolerat källarutrymme med varmvattenberedare och rör, arbetsmaterial och verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Ett av många pågående arbete klart!
Nyrenoverat kök sett genom en öppning i väggen med vita skåp och mörk bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat kök med barstolar, öppen planlösning och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat kök med barbord, stolar och stilfull belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Albinp3 och 6 till
  • Laddar…
Börjat spackla

Ett pågående spacklingsarbete i ett rum med synliga spackelbårder och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Snart filmdags!
TeroM TeroM skrev:
Börjat spackla

[bild]
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Spontantapetserat om matplatsen i köket :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.