I fredags var jag så äntligen och skulle hämta mina Valchromat skivor. Ska använda dem som väggbeklädnad på gaveln inne i köket. Rummet i övrigt är väldigt vitt, med ett högblankt vitt kök, så detta bryter av på ett bra sätt.

Blev dock sådär glad när jag väl var i butiken. Ganska ordentliga skador på i princip samtliga skivor, inklusive fotavtryck och tejprester (!)

Närbild på skadad kant av en svart Valchromat-skiva med synliga tecken på slitage och skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skada på en Valchromat-skiva med en synbar spricka och flagning på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad Valchromat-skiva på golvet med tydliga märken och en revet produktnamnsetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
I fredags var jag så äntligen och skulle hämta mina Valchromat skivor. Ska använda dem som väggbeklädnad på gaveln inne i köket. Rummet i övrigt är väldigt vitt, med ett högblankt vitt kök, så detta bryter av på ett bra sätt.

Blev dock sådär glad när jag väl var i butiken. Ganska ordentliga skador på i princip samtliga skivor, inklusive fotavtryck och tejprester (!)

[bild] [bild] [bild]
Fan va tråkigt, va sa dom i butiken om detta? Fick du något prisavdrag? Kan du dölja skadorna på något sätt eller hur tänker du göra?

Snygg färg, kommer nog bli skitsnyggt mot ett vitt kök!
 
Biggie Biggie skrev:
Fan va tråkigt, va sa dom i butiken om detta? Fick du något prisavdrag? Kan du dölja skadorna på något sätt eller hur tänker du göra?
Vi ska diskutera prisavdrag imorgon - tog hem dem och räknar med att kunna använda det mesta, det är egentligen bara en eller två skivor av 5 som är kritiska, de övriga kan jag såga till. Men det känns trist med tanke på priset (de är svindyra) när de har hanterats så dåligt.

I värsta fall får de ta tillbaks dem.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Fick googla va det va för material :) Valchromat va något nytt för mig, såg ut som någon form av sten först men tydligen mdf i grund och botten :) coolt! Smakar det så kostar det:)
 
Biggie Biggie skrev:
Fick googla va det va för material :) Valchromat va något nytt för mig, såg ut som någon form av sten först men tydligen mdf i grund och botten :) coolt! Smakar det så kostar det:)
Ja, det är egentligen genomfärgad MDF, men med lite bättre vattentålighet. Vi får se hur bra det fungerar, håller tummarna. :)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Ägnat en del av arbetsdagen idag åt att rätta till mina misstag från arbetsdagen igår... :mad::mad::mad::mad:

Det är av misstagen man lär sig, sägs det. Varför lär jag mig aldrig, så mycket misstag som jag gör...? ;):p
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ägnat en del av arbetsdagen idag åt att rätta till mina misstag från arbetsdagen igår... :mad::mad::mad::mad:

Det är av misstagen man lär sig, sägs det. Varför lär jag mig aldrig, så mycket misstag som jag gör...? ;):p
Man skall lära sig av andras misstag ...
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Man skall lära sig av andras misstag ...
Vad tror du jag hänger på Byggahus för...? :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Sammy_j och 4 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Ja, det är egentligen genomfärgad MDF, men med lite bättre vattentålighet. Vi får se hur bra det fungerar, håller tummarna. :)
Har några bänkskivor och luckor i köket på jobbet i det, har blivit en del fläckar på två år tyvärr :/
Kanske borde behandlas regelbundet med någon olja?
 
Skrapat bort överflödet av Fermacell foglim, gick lätt med ett brett stämjärn. Tryck ner bottningslist (tips, 139:- för 50m på Biltema) och fogat med akustigfog mellan golv och vägg och fogat mellan vägg och tak innan nästa lager fermacell plattor sätts på väggarna.

Renoveringsdetalj med bottningslist och akustikfog vid vägg-golvskarv och Fermacellplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fått dit några m2 golv, nu går det att ställa tillbaka kaminen igen. :)
Nyinstallerat laminatgolv i ett rum redo för återplacering av kamin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fått dit några m2 golv, nu går det att ställa tillbaka kaminen igen. :)
[bild]
Har du skorstenen rakt upp från kaminen? Jag har det och har funderat på hur jag kan pallra upp skorstenen medan kaminen flyttas när golvet läggs om.
 
Min gamla contura hade rör rakt upp.
Spännde fast det med nån regelstump å spännband uppe på plåthuven.

Hängde fint där medans jag flyttade öppenspisen. (y)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har du skorstenen rakt upp från kaminen? Jag har det och har funderat på hur jag kan pallra upp skorstenen medan kaminen flyttas när golvet läggs om.
Skorstenen går rakt in i muren typ ovanför Nordsjöpåsen.
Sitter en s-böj kvar i muren.
 
Andra lagret Fermacell på gång.

Vägg med pågående montering av Fermacell gipsskivor, synliga anslutningar och en hund i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.