3 397 551 läst · 18 271 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det är sånahära färger jag vill ha, antog det var kritvitt eller är det nån annan variant, jag är inte alls insatt:
http://www.byggmakkerpluss.no/img/gallery_images/feature-1361273873.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2e/f6/83/2ef6834d281422f23741bc6d607eb2ad.jpg
http://www.byggmakkerpluss.no/img/gallery_images/feature-1361273873.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2e/f6/83/2ef6834d281422f23741bc6d607eb2ad.jpg
Bruten vit eller utevit kallas det för ibland. Jag är inte mer insatt än att ha gjort misstaget att ha målat puts med obruten vit. Det samma gäller föresten alla typer av vit färg, särskilt utomhus, köper du tex "vit fönsterfärg" är den bruten.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Gjorde ett till ryck med stativet och fäste för sprängskydd och tiltbart bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Visst är det svårt att hitta sådant i byggvaruhusen, även om de väl brukar ha åtminstone planhyvlad ek. Men finns det ju fler ställen att köpa på, och många som säljer virke gör det även till privatpersoner.Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Beijer säljer planhyvlingstil ek..15mm*143mm kostar 250kr metern.. Jo, det finns säkert ställen som säljer till privatpersoner men dåligt med dem i Halmstad, de snickerier jag frågat säger blankt nej, återstår att hitta privatpersoner som sågat och torkar/säljer. Och ja, några har jag hittat men ingen där man återkommande kan köpa.Daniel_N skrev:
Lite mer ot, min v50 började låta obra när jag körde över 80km/h. Lite snabb felsökning visade det här:
Logga in
Skapa konto
Hasplåten (skyddsplast en under motorn) har lossnat och hängde i två skruvar.
Hittade inga skruvar hemma som passade precis, men några träskruv hade rätt stignjng och diameter, så kapade med bågfil och skruvade upp temporärt.
Logga in
Skapa konto
Nu är det bara Till vänta till min volvohandlare öppnar imorgon och beställa skruv..
Skulle bara peta ikull en tall ute vid sommarstugan idag. Slängde in sågen, en gammal stihl 023, i bilen. Har knappt använt motorsågen de senaste åren, kör jämt elsåg hemma, och har inte så mycket tid att ta träd i skogen längre, men jag hade något minne av att den var rätt orkeslös sist den var ute. Och det var en irriterande stor pöl av något under den där den stått.
Nu var den dock totalt omöjlig att starta. Plockar av kåpan för att ta ur stiftet. Stiftet är torrt, men nedanför förgasaren är det desto fuktigare. Bränsleslangen är sprucken mitt mellan förgasaren och tanken. En söndag i skärgården mitt i sommaren så är det dåligt med stihl reservdelar. Så det fick bli att fundera igenom vad för slags små rör som kan finnas i stugan med omnejd. Sugrör var för stora. In och hämta alla kulspetspennor jag kunde hitta. BIC hade ett lagom grovt rör. Och sågen fungerar igen.
Nu var den dock totalt omöjlig att starta. Plockar av kåpan för att ta ur stiftet. Stiftet är torrt, men nedanför förgasaren är det desto fuktigare. Bränsleslangen är sprucken mitt mellan förgasaren och tanken. En söndag i skärgården mitt i sommaren så är det dåligt med stihl reservdelar. Så det fick bli att fundera igenom vad för slags små rör som kan finnas i stugan med omnejd. Sugrör var för stora. In och hämta alla kulspetspennor jag kunde hitta. BIC hade ett lagom grovt rör. Och sågen fungerar igen.
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Fixade pivotgrunkan till slipstativet
Logga in
Skapa konto