429 418 läst · 1 495 svar
429k läst
1,5k svar
Renovering av 30-talshus (230 + 130 kvm)
noseone:
har börjat gräva på sidorna av garaget och bilat bort all asfalt över hela uppfarten, samt gjort lite provhål.
har bara grinden och några staketsektioner kvar på muren, sen ska jag gjuta lite längs kanterna och sen återfylla. därefter går vi över i fas 2, som är att gräva färdigt och sen återfylla och lägga marksten. bör vara ca 40 lass jord kvar
vi tänkte det var smartast att göra färdigt muren innan vi gräver vidare, så barnen kan springa runt fritt utan fara för bilar (ganska högtrafikerad väg)
har börjat gräva på sidorna av garaget och bilat bort all asfalt över hela uppfarten, samt gjort lite provhål.
har bara grinden och några staketsektioner kvar på muren, sen ska jag gjuta lite längs kanterna och sen återfylla. därefter går vi över i fas 2, som är att gräva färdigt och sen återfylla och lägga marksten. bör vara ca 40 lass jord kvar
vi tänkte det var smartast att göra färdigt muren innan vi gräver vidare, så barnen kan springa runt fritt utan fara för bilar (ganska högtrafikerad väg)
försöker vända grindens tryckfall, så jag får låset rätt, men det är inte som i mina innerdörrar, där man kan ta en tång och dra ut tryckfallet och vrida det 180, utan jag antar att jag måste skruva ur hela låshuset och vända det på något sätt....
Fas 2 inledd (marksten). Bilden är ena sidan garaget, ca 15 kvm, där jag grävt 30-35 djupt. Ska jämna till lite fortf, så jag får fall på understa lagret. Totalt uppe i 30-40
lass nu. det inkluderar det jag grävt för muren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder