4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Köpt mer virke. Nu kanske det tilltänkta vedskjul kan rymma merparten av veden från de granar som skall fällas iaf.
Köpte även en skvätt takmateriel. Skall träna takläggning på lekstugan innan jag ger mig i kast med det riktiga huset.
Köpte även en skvätt takmateriel. Skall träna takläggning på lekstugan innan jag ger mig i kast med det riktiga huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frukost på verandabygget!
Logga in
Skapa konto
Sedan har det isolerats och spikats innertak. Fy skatan vilken nackspärr man fått.
Logga in
Skapa konto
Bäst att kurera sig med en grogg på kvällskvisten. Givetvis med en aktiv filt i knät
Redigerat:
Då trädfällaren kom en dag tidigare än avtalat, hade jag ingen barnvakt utan fick jobba i den mån det gick med en 5-åring och en 2-åring i hasorna. Fick dock 4 granar fällda, kvistade och stubbade, 60% av riset lagt på hög. Ev ett kvällspass för att stapla lite mer.
Mer imorgon, förhoppningsvis 6 granar till.
Mer imorgon, förhoppningsvis 6 granar till.
Nu är nedersidan på värsta sidan panelad, imorgon blir överdelen panelad, sen blir det lite finsnickeri med smygar och sånt elände.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 091 inlägg
Kört vidare med altanräcket. Spacklat och slipat kvisthål på handledare och grundat och strykt ena sidan på fyra av nio sektioner.
Tanken är att färdigmåla dessa och montera innan jag fixar resten pga platsbrist.
Att måla spjälstaket är att dö en smula
Vi har lite olika avstånd mellan stolparna så behöver lite smakråd. Ska vi köra samma spjälavstånd på alla sektioner och variera mellanrummet mellan stolpe och första/sista spjäla?
Eller, ska vi smeta ut diffen även på dessa så att alla spjälor i en sektion får samma avstånd men varje sektion får ett lite annorlunda spjälavstånd?
Mvh Magnus
Tanken är att färdigmåla dessa och montera innan jag fixar resten pga platsbrist.
Att måla spjälstaket är att dö en smula
Vi har lite olika avstånd mellan stolparna så behöver lite smakråd. Ska vi köra samma spjälavstånd på alla sektioner och variera mellanrummet mellan stolpe och första/sista spjäla?
Eller, ska vi smeta ut diffen även på dessa så att alla spjälor i en sektion får samma avstånd men varje sektion får ett lite annorlunda spjälavstånd?
Mvh Magnus