M mangeroffe skrev:
Kört vidare med altanräcket. Spacklat och slipat kvisthål på handledare och grundat och strykt ena sidan på fyra av nio sektioner.
Tanken är att färdigmåla dessa och montera innan jag fixar resten pga platsbrist.
Att måla spjälstaket är att dö en smula :cry:

Vi har lite olika avstånd mellan stolparna så behöver lite smakråd. Ska vi köra samma spjälavstånd på alla sektioner och variera mellanrummet mellan stolpe och första/sista spjäla?
Eller, ska vi smeta ut diffen även på dessa så att alla spjälor i en sektion får samma avstånd men varje sektion får ett lite annorlunda spjälavstånd? :thinking:

Mvh Magnus
Jag tror på förslag nummer ett!
 
  • Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Jag tror på förslag nummer ett!
Tack för input, tror också att det blir bäst. Var inne på den andra varianten först, men risken är att man galen till slut när man funderar på om det är en synvilla eller ej att spjälorna har olika avstånd.
 
Renoveringsarbete på rött hus med byggnadsställningar och en man framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har far min och jag jobbat på idag!! :) Snart fortsätta på en av dom låga sidorna(äntligen).
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
T
Fogat färdigt i hallen och lyckats repa en platta....
Någon någon som har något tips på hur vi kan göra repan mindre synlig utan att byta plattan ?
 
  • Nyfogat klinkergolv i hall med synlig repa på en platta och renoveringsmaterial runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Repad keramikplatta på golv med synlig vit repa som löper diagonalt över den mörkgråa ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
fyll i med en brun/svart permanentpenna kanske? :p
 
TeroM TeroM skrev:
Blev ett fullt lass på släpet till tippen idag så nu går det att riva vidare.
Då släpet nu var tomt blev det en sväng till Hornbach och fylla upp med isolering och virke. Riva vidare i helgen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Isolerat en bit :)
 
  • Husfasad under renovering med ny isolering och stegar lutade mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Fogat färdigt i hallen och lyckats repa en platta....
Någon någon som har något tips på hur vi kan göra repan mindre synlig utan att byta plattan ?
Jag skulle ha provat att polera med något fint slip/polermedel, för att få bort det vita i repan.
 
Målat övervåningen av den nya panelen där jag kom åt, lite byggställning i vägen. ;)
 
Nästan tvättat klart huset och ska snart börja måla...

En vitmålad stuga med en stege lutad mot husväggen, omgiven av gröna buskar, med en ölburk i förgrunden på en solig gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi bygger med Brahus
Beundrat mitt gamla växthus på bild ( hann aldrig inviga det )
Men kommer att bygga ett liknande igen
Kan varmt rekommendera skånska byggvaror
 
  • Oanvänt växthus i skymningen med dekorativa spetsar och en vy över ett bostadsområde i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har varit och slavarbetat hos syrran, svågern och svärföräldrarna i en vecka, men nu är jag tillbaka för att göra någon nytta på hemmaplan. Idag köpte jag mer trall och kjolade in farstubron, återstår en lucka och lite finlir.

Pågående konstruktion av en farstubro i trä med verktyg och material synliga, intill ett rött hus med vita detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
Förgrund med en hand som håller en stor grankotte, två personer i bakgrunden på en skogsstig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snickrat idag, trist, ingen bild....
Kastade hårda grankottar på ungarna, då blev jag på gott humör igen....

" snällaste pappsen i världen "

Okej, knoddarna kastar hårt och träffsäkert, gör ganska ont..... Det blir tallkottar nästa gång, jag springer fortare än dem.....

trevlig helg!
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Rev halva taket som var kvar så jag kunde dra ner resten av isoleringen i taket.

Renoveringsrum med exponerade takbjälkar, nedriven isolering och elektriska ledningar överallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såg även att jag lyckats pricka mitt i ett rör utan att skada ledarna.

Takbjälkar och en elledningsrör nära varandra, röret med ett hål nära en bjälke, isolering synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon åker gipset och isoleringen på väggen så att jag kan ersätta 120 regeln som håller upp de två sista takbalkarna.

Renoverat tak med exponerad isolering och strukturella träbjälkar samt en oavsiktligt orörd elkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Brutit upp lite mer golv... Nu måste jag möblera om innan jag kan fortsätta.

Är det inte någon som vill komma och hämta en kyrkbänk eller två? Jag kan bjuda på kaffe och bärhjälp.
 
  • Utbrytningsarbete på ett trägolv med spår av demontering, kyrkbänkar åt sidan och en skottkärra redo för renoveringsprojektet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.