Golvad i värmen. Hjälpte inte ett dugg att laminatet kallas Höst
Litet kök, 7-8 kvm men tid tar det ändå. "Pappa betalar och gör jobbet".
Tacksamt att ungarna flyttat hemifrån men gärna tar emot lite hjälp ibland.
 
  • Pågående läggning av mörkgrått laminatgolv i ett litet kök, halvt lagt golv syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Valkyr och 2 till
  • Laddar…
Hissat upp två fönster till övervåningen inför byte imorgon! Idag har jag skickat på lite västkustskivor, riktigt roligt jobb som går relativt snabbt, dock tar det lite tid när man behöver skära ur för fönster och dörrar. :)
 
  • Två fönster upphissade på en husfasad med isolering och byggnadsställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Såhär ser det ut nu, grannen kom efter första varvet så vi körde nästan klart uppåt, från första varvet och upp tog 1 timme och 20 minuter! :)
 
  • Ett hörn av en husfasad under konstruktion med ställningar och utan färdig puts, omgivet av parkerade bilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Igår handlade jag virke till vedskydd och kompost. Kom halvvägs med rivningen av vad tidigare ägare ansett vara ett vedskydd men som egentligen mest ser ut som något en bäver byggt.

Sen klev jag på en spik och fick istället gå in och måla en hylla. Har kraftiga arbetsskor med stålhätta från Sieve sen ett gammalt sommarjobb, men tydligen kunde spiken gå rakt igenom sulan iaf... :(
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
X xdigger skrev:
Jag ville ha ett som är 240cm långt och ca 80-90cm brett, sen körde jag helt på känn! :)
Anledningen till att jag byggde det är att jag inte har nån uteplats så länge huset inte är dränerat, och köpa möbler som ska stå ute och bli förstörda kändes inget vidare. Nu ska jag bara åka och köpa ett 3 meters paraflax till bordet så är sommaren räddad! Men först iväg med en kärra till tippen!

[bild]
[bild]

Ser att tråden är gammal, men jag chansar på att du ska svara:)

Skitsnygg bänk, tänkte bygga en själv...hade du någon ritning när du byggde den, eller bara freebasade du? :)
 
richardtenggren
jonmo jonmo skrev:
Sen klev jag på en spik och fick istället gå in och måla en hylla. Har kraftiga arbetsskor med stålhätta från Sieve sen ett gammalt sommarjobb, men tydligen kunde spiken gå rakt igenom sulan iaf... :(
Finns väl olika krav, vi har krav på stålhätta och spikgenomtrampningsskydd på jobbet om vi ska vara ute i produktionen eller i gruva.
 
jonmo jonmo skrev:
Sen klev jag på en spik och fick istället gå in och måla en hylla. Har kraftiga arbetsskor med stålhätta från Sieve sen ett gammalt sommarjobb, men tydligen kunde spiken gå rakt igenom sulan iaf... :(
Tåhätta (stålhätta) skyddar bara tårna från att bli krossade av saker som faller uppifrån.

För att skydda mot spik genom sulan så är det spiktrampskydd det ska vara.

Det finns många olika kombinationer av skydd i en skyddssko.
ESD, olja, spiktramp, tåhätta, värme, etc.
 
Ett till klart! :) Knöligaste på hela huset! ;)
 
  • Isolerad vägg och fönsteröppning med presenning och ställningar under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster på en vind med röda väggar och synligt arbetsmaterial, vilket avslutar ett komplicerat byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Janne Dannberg Janne Dannberg skrev:
Ser att tråden är gammal, men jag chansar på att du ska svara:)

Skitsnygg bänk, tänkte bygga en själv...hade du någon ritning när du byggde den, eller bara freebasade du? :)
Vilket inläggsnummer?? Vad gäller det?? ;)

Edit: Tack för berömmet, är riktigt nöjd med bordet!! Jag gjorde så att jag köpte 4,80m 145x45 reglar och delade på mitten, jag freebasade helt och hållet! :) Det blev ett riktigt kalasbord, man får försöka tänka sig lite hur man vill sitta vid bordet. Jag hade lite svårt att hitta vettiga ritningar, så jag provade mig helt enkelt fram så det blev vettigt.
 
Redigerat:
X xdigger skrev:
Vilket inläggsnummer?? Vad gäller det?? ;)
Om du klickar på upp-pilen i den citerade rutan så hamnar du på rätt inlägg, nr 9371, trädgårdsbord med fasta bänkar.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Kollage av fyra bilder som visar installation av en köksbänk, med tigersåg, silikonpistol, elanslutning och en induktionshäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K
X xdigger skrev:
Ett till klart! :) Knöligaste på hela huset! ;)
Schysst!
Ska du brädslå fasaden eller putsa? :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Byggt fris och satt belysning, i morgon blir det klart :) Konstruktion av trädäck med små belysningslampor på träbjälkarna i skymningen, nära ett tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 6 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Schysst!
Ska du brädslå fasaden eller putsa? :)
Blir träpanel, tänkte ha puts som original, men då hade jag struntat i isoleringen. Puts var så snorigt dyrt så det la jag ner, plus att jag hade inte tid att vänta heller, behövde göra nåt fort åt huset som höll på att förfalla. Det kommer nog bli snyggt ändå tror jag! :)
 
X xdigger skrev:
Blir träpanel, tänkte ha puts som original, men då hade jag struntat i isoleringen. Puts var så snorigt dyrt så det la jag ner, plus att jag hade inte tid att vänta heller, behövde göra nåt fort åt huset som höll på att förfalla. Det kommer nog bli snyggt ändå tror jag! :)
Blir det liggande eller stående panel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.