993 946 läst · 8 026 svar
994k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Då behöver du inte läsa på så mycket om beskäringen, trädet trivs bäst när det får växa som det själv vill. Om det är någon gren som skaver illa mot en annan kan du ta bort den ena men klipp inte för mycket. När trädet "vuxit klart" kommer det lägga sin kraft på att bilda blommor istället, är vansinnigt vackert på våren!
Har själv ett gammalt rosenhagtornträd, var fantastiskt fint. Långa skägglav hängde överallt och trädet blommade som en tokig, grenarna var helt täckta. Tror det var vintern -10 (?) som det toksnöade så mycket att trädet spräckte alla grenar i mitten. Gjorde ett försök att få det att överleva, sågade av allt som var helt uppfläkt för att hindra stående vatten. Märkligt nog överlevde det, jag ville inte bråka med det mer efter att det fått utstå så mycket på kort tid så lät det vara i fred. Nu lever det och blommar igen men har en ... intressant form.
Har själv ett gammalt rosenhagtornträd, var fantastiskt fint. Långa skägglav hängde överallt och trädet blommade som en tokig, grenarna var helt täckta. Tror det var vintern -10 (?) som det toksnöade så mycket att trädet spräckte alla grenar i mitten. Gjorde ett försök att få det att överleva, sågade av allt som var helt uppfläkt för att hindra stående vatten. Märkligt nog överlevde det, jag ville inte bråka med det mer efter att det fått utstå så mycket på kort tid så lät det vara i fred. Nu lever det och blommar igen men har en ... intressant form.
Efter en kväll ute så undrade jag om det var en LED belysningarna som rymt... men det visade sig vara denna krabat som utövade morse i gräset. Han återlämnades till samma plats och håller på än
Med vänlig hälsning, fremax
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lysmaskar
Med vänlig hälsning, fremax
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lysmaskar
Redigerat:
Egentligen behöver jag bara ta bort några grenar som växer in i staketet och vägen. Samt ansa den lite och få till en jämn krona.Dalbotös skrev:Då behöver du inte läsa på så mycket om beskäringen, trädet trivs bäst när det får växa som det själv vill. Om det är någon gren som skaver illa mot en annan kan du ta bort den ena men klipp inte för mycket. När trädet "vuxit klart" kommer det lägga sin kraft på att bilda blommor istället, är vansinnigt vackert på våren!
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Idag har jag inte gjort så mycket, tog en promenad kring ägorna och rensade bort en del tistlar och större ogräs. Men i stort sett njöt jag bara av grönskan. Och jag fick smaka ett av mina körsbär oftast hinner fåglarna före...
Det på bilden är inte riktigt moget, men vackert att titta på i kvällssolen.
Det på bilden är inte riktigt moget, men vackert att titta på i kvällssolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Införskaffat två Berlslagskaminer, toppdelarna blir massiva, orubbliga, krukor i odlingsområdet.
Eldningsdelen/arna kommer att utgöra grunden till ett utekök.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Grävt, borrat och beställt Spräckkilar
Snaggat ett träd
Det var som hanns med efter barnkalas och kollat på SM finalen i Inlineshockey.
Guld för juniorer och silver till seniorerna gick till hemmaorten
Snaggat ett träd
Det var som hanns med efter barnkalas och kollat på SM finalen i Inlineshockey.
Guld för juniorer och silver till seniorerna gick till hemmaorten
Klippt häcken.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg